10 september 2012

Plommon på lunchen



Gjorde en "utryckning" till min mormor på lunchen. Hon ringde och tyckte att jag skulle köra ut och käka lite lunch och plocka plommon med henne. När mormor 97 år ringer så kör man :) :)

Så det gjorde jag :)

Vilken härlig lunch det blev. I strålande solsken satt vi utomhus och åt mormors hembakade frallor med hemmagjord marmelad och en god kopp kaffe till detta - mums
Med mig tillbaka fick jag hemmagjord/nygjord äppelmos till Staffan och Maja, plommonmarmelad till mig och Sussi, rulltårta till mig, Sussi och kollega och en stoor påse med plommon som jag hällt upp i en stor skål och bjuder mina kollegor på.

Tänk så lätt det är att förgylla min dag, mina kollegors och min mormors!

Kram Eva

2 kommentarer:

  1. Hembakta?? Vilken stålmormor! :-D
    Låter ljuvligt gott.

    Kram M

    SvaraRadera
  2. Åhhh så gott! Älskar plommon! Finns ett suveränt recept på marmelad på min blogg :) ... går super bra att frysa plommon och koka senare på vintern med ...mmm ...tänk om mina träd kunde ge frukt någon gång!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...