11 september 2012




Kan någon vänlig själ ge mig denna förvaringen i mitt badrum?
Åh, vad jag vill ha det så här snyggt.

Någon dag ska vi renovera badrummet på ovanvåningen. Vet inte när. Men man behöver ju en aningen pengar i plånboken för att renovera badrum som vi vet. Det finns andra "hål" att fylla först när det gäller huset.
1) Ny varmvattenberedare. Det är på gång. När den nya ska in åker den gamla ut tillsammans med det gamla torkskåpet. När nytt ska in, måste det göras fint. Alltså måste väggar, golv och dörr också målas plus att jag vill ha en ny vask och så klart nytt torkställ. Men det kommer - vänta bara :)
Det viktigaste här är den nya varmvattenberedaren, för den gamla är nog från 1974.. KAN dra en hel del ström.....eh......Det viktigaste därefter är att dra nya rör till badrummet på ovanvåningen. Det måste vi ha, för dom gamla fryser varje vinter och hur kul är det när det springer läck..?

2) Hallen. Vitmålad panel på alla väggar. Bort med klädhängaren och dit med en garderob och en ny taklampa. Vi kommer att sälja vår ursnygga klädhängare. Bild kommer! Jag säljer den för att jag behöver ett lugn i min hall. Jag vill dölja alla skor och jackor -  Vi har inget grovkök nämligen.

3) .............. jag har så mycket jag vill göra, att jag inte hinner skriva ner allt. Men, vi tar en sak i taget.

Lika härligt väder som det var igår, lika tråkigt väder är det idag. Igår var det sommar, idag är det höst och regn och rusk. Nu får jag anledning till att tända ännu flera ljus och krypa upp i soffan ikväll. Men först är det en löprunda efter jobbet som gäller. Därefter mysa med Wille under tiden Maja och Staffan är på innebandyn.

Igår när jag skulle läsa ut min spännande bok, så inser jag att dom tre sista sidorna är ur-rivna!! Joråsåatte...Det var bara till att glömma boken och ta tag i en ny.

Värmande kram til dig från mig
Kram Eva

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...