29 augusti 2012

Ridning

Maja på Bess
I lördags startade lektionsridningen för Maja igen. Kändes konstigt. Vi skulle ju inte åka till bästa Särslöv...utan till Burf. Det var nog lite pirrigt i magen för alla, även för mig. En sak som ju är extremt skönt och underlättade för alla - är att det är samma grupp som rider ihop här på Burf som i Särslöv :). Lyckat!!

Det innebär ju även samma "kaffetanter". Känns tryggt och skönt att vara tillsammans igen. En av tjejerna tyckte vi kunde ha teori varje vecka som vi hade förr när jag var teorifröken. Hon föreslog varje söndag hemma hos oss....hahah - för söt! Eh, nej det kände jag inte för...
Men däremot erbjöd jag mig faktiskt att ha teorilektioner varannan gång ungefär och då innan lektionen. Det blev tjejerna glada för. Ja, även jag för då har jag inte varit elak innan i alla fall:).

Ridlektionen gick jättebra och tjejerna var så klart superduktiga. Ridfröken berömde och sa att alla var kanon och det trots att det var fullt med folk som skulle kolla in "Särslövsgruppen". Vi har med andra ord fått ett arbetsnamn: Särslöv. Det har vi så gärna!

Idag är det en ny ridlektion. Fast inte på Burf utan för ridfröken Martina. Martina som tjejerna hade som ridfröken på Särslöv och som även var lägerledaren på Fenix Park i somras. En himla go och duktig tjej som vi inte vill släppa kontakten med. Så varannan onsdag (än så länge) kör vi ut till henne och Anells Ariel . En Fenix häst som Nicolie hyr. Ikväll är första gången.Spännande!


Undrar om jag hittar dit!
Men det gör jag säkert med Maja som kartläsare!


Förresten, tro det eller ej men igår köpte jag en ny pilatesboll och några hantlar och körde mitt styrkepass igen efter sommaruppehåll. Känns skönt i kroppen idag. Det blir ingen jogg&pw ikväll i och med att vi är på ridningen så jag tar en vilodag och ger järnet i morgon istället.

Med önskan om en skön onsdag!
Kram Eva

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...