1 augusti 2012

Hepp, tiden går!

Så var det onsdag kväll. Tiden rinner mellan fingrarna känns det som.. jag vill hinna med mer! Men, har man som vi vänt lite på dygnet så blir det lite annorlunda dagar. Det gör inget.

Idag har vi städat. Hur kul är det på en skala? Men, det var ett måste. Vi hade inget val. Dammråttorna hoppade upp och slog oss på hakorna, så det var dags.. Alla i familjen hjälptes åt och under tiden Staffan dammtorkade hela bottenvåningen, så städade jag badrummet. Man kan nog säga att jag var noggrann :). Nu när man kommer in i badrummet luktar det så himla himla gott. Barnen tog hand om ovanvåningen och sedan avslutade jag med dammsugning och torka golv. Härligt!

Vi pausade för lunch och käkade lite dansk korv och till det en redigt kall dansk öl. Med god mat och dryck i magen och med bra bakgrundsmusik så städade vi klart. Skönt!

Vi hoppade sedan på cyklarna och tog en runda bort till Roots. Där hämtade vi upp Willes cykel och tog sedan svängen om ICA och avslutade på skolan. Wille fick visa oss runt och så lekte vi lite på lekplatserna. Det har verkligen varit en härlig dag och kväll.

Vi har avslutat middagen och sitter kvar vid middagsbordet med resterna av vinet och njuter. Barnen är i trädgården och spelar strandtennis och maken pratar i telefon. Tror jag ska ut och vattna blommorna lite nu innan vi bänkar oss till OS. Mmmmm underbart med semester.


Kram Eva

2 kommentarer:

  1. Låter härligt med semester! Längtar tillbaka till min tidiga semester! Men,men, har två veckor till att se fram emot i september :)

    SvaraRadera
  2. Det är segt att städa. Men jäkligt skönt (och luktar gott) när det är över! :-D

    Kram M

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...