28 augusti 2012

Fler Rhodosbilder

Maja skulle köpa armband. Det fanns lite att välja på.. :)

En mysig restaurang inne i Rhodos stad. Typiskt Grekiskt tycker jag.

För 20 år sedan låg här en bar... En bar vi besökte ofta...
Det saknas tak, staket, bar, utemöbler med mera.. :)

Wille i sin fina hatt

Maja & Wille redo att åka!

Panoramabild från min solstol över hotell- och poolområdet.

Vågorna i havet är himla roliga att bada i.

Wille och kompisen Bamse :)

En fin kvällsbild från Ixia

Jo, vi har gjort det - Fishspa - himla härligt. Det kittlades lite i början.
Fötterna blev som babyfötter efteråt.

Har du inte provat det, så gör det nästa gång du får tillfälle!

Wille på bron över poolen!
Jag blir så sugen på att boka en ny resa när jag ser dessa bilder. Så underbart härligt det är att ha möjligheten att åka utomlands på detta sätt. Jag är lika lycklig varje gång. Nästa resa blir nog först februari 2014 ~ då vi åker till Thailand med svärfar och svägerskor inkl. familjer. Verkligen något att se fram emot.
Jag och Staffan var på Koh Samui på vår bröllopsresa. Men det är ju 12 år sedan, så man kan nog säga att vi är "oskulder" igen gällande Thailand. Eller hur?

Måndagskvällen var som sig bör. Staffan målade nästan klart fönsternas insida. Jag lagade mat (händer sällan, Staffan är kocken i familjen... vad gör jag egentligen kan man ju undra...) plockade med skolväskor och gympapåsar, gick en promenad med Wille (som gärna vill motionera med mig) och nattade honom innan jag själv gav mig ut på min jogging&pw-tur. Fasiken, det hann bli mörkt innan jag var hemma.

Jag tycker inte om att det går mot mörkare tider...
Men jag tycker om att tända värmeljus ;)


Tisdag och innebandy, ev. fotboll och min styrketräning står på schemat. Ska på lunchen ut och handla fler hantlar och så en ny pilatesboll.

Skön tisdag på er!
Kram Eva

3 kommentarer:

  1. Ser jättemysigt ut!
    Men fiskar...är ju lite läskiga. Typ... Haha! ;-)

    Kram M

    SvaraRadera
  2. Wiiiiiii, är det Modesty???? Hur kunde du hitta dit?? Jag hade aldrig hittat det!! Eller tja, man har ju ränt där i 5 år! Eller nja, under 2 veckor/5 år, eller.... ja, du fattar!! Underbart! Jag måste dit!! Kram / Misan

    SvaraRadera
    Svar
    1. hehehehe, jepp det är det!
      Helt ärligt.. är själv förvånad över att jag hittade dit.. Jag menar, vägen dit var ju aldrig direkt rak :). Fast det var kanske värre på vägen hem. Undrar om det inte till och med var ett märke kvar i den vita murväggen från en panna.. ;). Eller var det i asfalten?
      Jag utgick från hotell Amaryllis som jag hittade till och sedan var det raka vägen dit. Det fanns i ryggraden!
      Dock fick jag fråga på "Johnnys bar" som även fanns på vår tid (sa han), och bartendern hade jobbat även där och kunde berätta att Modesty lade ner för 12 år sedan.

      Otroligt roligt att vara tillbaka på Rhodos Misan, du bara måste åka dit. Vi ska dit igen :)

      Kram

      Radera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...