12 juli 2012

Utflykter

Torsdagkväll och jag sitter här i soffan och tittar på TV och har tänkt lite värmeljus runt mig. Staffan sover i den ena soffan, Wille i den andra och Maja och kompisen Matilda är på ovanvåningen och gör allt för att dom inte ska vara för högljudda... Det vet man ju hur det går?! Det fnissas på hög nivå, hahahah - inte lätt, men jisses så roligt det är när man är i det läget :)

Här kommer lite bilder från gårdagens utflykt i underbara Skåne tillsammans med mina underbara barn och dagen avslutades med en date hos underbara Helena med sin underbara Andrea. Jag gissar att ni förstår att jag tyckte att dagen var underbar :).

Helena och jag träffades första gången när jag var 11 år. Alltså lika gammal som Maja är idag. Man/Jag är fantastiskt lyckligt lottad när man har så pass gamla vänner som känner en utan och innan och ändå är kvar ;). Det fungerar ju inte att träffas några timmar för att "snacka" - Vi ska därför köra en heldag nästa gång. Helena; det bokar vi snart väl??












Idag regnade det liiiite väl mycket för att jag skulle vilja ge mig ut på vägarna igen. Vi tog med oss Li, Matilda och Rasmus och stack in till stan och gick på Museet. Oj, där gick flera timmar och vi hade väldigt roligt :). Bilder på detta kommer en annan dag. Måste säga att jag är väldigt nöjd över min kamera. Superfina foton, tycker jag i alla fall!

I morgon mina vänner är det fredag. Är det någon som går på semester då kanske? Det är i alla fall giltigt att ha fredagsmys. Det ska vi ha hemma hos Ljunggrens. (där jag förövrigt känt Lena sedan jag var 1 år... skönt att omge sig med "gamla vänner") Trevligt värre!! Håll tummen för att det inte hällregnar - jag tänker nämligen slå Uffe-tuffe i kubb...

Kram Eva

1 kommentar:

  1. Jag har också kvar ett par barndomsvänner. Riktigt, riktigt roligt att man fortfarande träffar "såna". :-))

    Kram M

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...