31 juli 2012

EU-moppe

Lyckan är gjord för Wille :)
En tur med pappa på Ronnys EU-moppe är ju helt underbart!

Tur farmor har en hjälm som Wille kan låna!
Idag stod vi nästan och hängde på låset till STADIUM. Dom har ju årets rea och vi har varit där några gånger. Denna gång var det Staffan och Simons tur att fynda. Nya badbyxor, tröjor, skor och hörlurar. Jepp - det bidde billigt!

Eftersom vi igår var hemma hos Li & Tomas och käkade, som vanligt, superb middag så fattades vi ett barn när vi vaknade i morse. Maja sov så klart över hos bästa kompisen Matilda. Om Rasmus fått som han velat och Wille vågat, så hade vi varit helt "barnlösa" i natt ~ men det tar nog ett tag innan Wille vågar sova över hos kompis.
Tanken slår en att så kan det bli lite längre fram :). Tanken slår en också att det kan vara tvärtom... man kan "bli med två barn" extra också...hehe.. Men det gör inget. M&R känns som våra egna barn.

Efter fynd, så körde vi först till kyrkogården och jag satte ett stort fång med orange rosor till kära pappa. Jag lyckades inte riktigt parera regnskurarna, men lyckades klara mig från åska och blixtarna som kom. Man får vara glad för det lilla..

Sedan körde vi till farmor och Ronny i kolonin och käkade en god lunch och "samspråkade" lite. Även med Tove och Cajsa som också var med :)..

Väl hemma som har det varit OS för hela slanten. Jag tycker om OS. Det är så mycket kul att titta på :) Gladast är vi alla här hemma för OS-silvret till Sara Algotsson. Hur bra får man vara? I både dressyr, fälttävlan och hoppning. jisses....



Mina nya idoler.

Kram och godnatt!
/Eva

5 kommentarer:

  1. Förstår att Wille var stolt som en tupp!!
    Tack för att du tittade in hos mig, du har en jätte fin blogg!!
    Kul att kunna följa Era härliga barn så här lite på avstånd:))
    Kram på er och hälsa!!

    SvaraRadera
  2. Vilken lycka för Wille :) de är väl en dröm och få åka me.
    Är de två år sedan din pappa gick bort? tiden går ju så fort!
    Kikar lite på os, kul att vi fick medalj!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Såå nära guldet :)
    Kul för Wille att åka med pappa :)
    Ha en underbar dag, här tittar faktiskt solen fram men det är 8 grader ute!!!!!! Brrrr
    Kram

    SvaraRadera
  4. Hej Eva!
    Tack för titten - visst har jag smygkikat här också. Bloggvärlden är väl större än vad man tror och ingenting man pratar så mycket om i den andra vanliga världen...
    Alltså Eva, det var "skitvarmt" på Rhodos. Jag hade nästan glömt hur det känns när det är så varmt. Men kvällarna är ljuvliga och alla är glada och härligt slöa.
    Hoppas ni får två fantastiska veckor och hälsa fina Maja & Wille!
    Kram Monica

    SvaraRadera
  5. Härligt!!

    Sv: Skogen i Bjärnum var det.
    Något du kände igen?

    Ha en fin dag
    Kram K

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...