25 juli 2012

Bakken-tips!

Mina bästa Bakken-tips finns HÄR!
Men jag skriver dom så klart även här nedan:
(Anledningen till mina topp-3 och tips är att Fredrik på VisitDenmark kommenterade mitt förra inlägg om Bakken. Så jag tänkte göra ytterligare lite reklam för Danmark!)


Topp-3 på våra favoritattraktioner kommer här.

Mamma-Eva & Pappa-Staffan:
1) Bergochdalbanan (Rutschebanen i trä)
2) Mine Train Ulven
3) Racing

Maja 11 år:
1) Extreme
2) Mine Train Ulven
3) Bergochdalbanan (Rutschebanen i trä)

Wille snart 6 år:
1) Kænguru
2) Mariehønen
3) Samba Tower

Mina bästa tips inför en Bakken-resa:
- Ta bilen.
- Packa bilen med diverse klädombyten, så spelar vädret ingen roll!
- Ta med picknick/matsäck till lunchen
- Boka bord till middagen när du kommer dit. Det finns många fina restauranger med bra priser på goda bufféer.
- Köp åkband- du åker mer än du tror!
- Planera att du ska vara där minst en hel arbetsdag.
- Växla pengar hemma och ha kontanter med dig!

Jag lovar, det är värt varenda peng!



3 kommentarer:

  1. Bra tips! Låter som ni hade en riktigt trevlig tur. :-)

    Kram M

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fantastiskt roligt. Vi försöker köra dit varje sommar. Det tar ju liksom bara 50 min för oss..
      kram

      Radera
  2. va kul ni haft :)
    Minns att vi var dit på 90 talet någon gång :)

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...