18 juni 2012

Ny vecka :)

Så var vecka 24 avklarad och vi har påbörjat vecka 25. Det innebär att jag har tre veckor kvar att jobba innan semestern.... jihaa!

Maja har påbörjat sitt sommarlov :). Igår skjutsade vi henne till kusin-Cajsa. På tisdag kväll kommer dom hem till oss och är där i två dagar. Så behöver ingen av dom vara själva!
Wille har två veckor kvar innan hans sommarlov börjar. 8 dagar kvar att lämna på dagis...snyft...

Jag känner att längtan efter lediga dagar är väldigt stor just nu. Det har varit kämpiga veckor under våren. Men jag tycker vi har bockat av det mesta med Danmark, studenter, bröllopsfester, kalas, avslutningar på alla aktiviteter och mycket annat. Dags att slänga sig i hängmattan och läsa den där goda boken man annars aldrig hinner med?!
Jobbar ni länge till innan semestern tar vid?

Bilder från helgen:




Mamma, Staffan moster-Ingrid och min fina mormor
I lördags på min kusin Sebastians bröllopsfest!
Kusin Sebastian med sin fru Jennifer - underbart vackra!
Fantastiskt rolig fest med många kända och okända ansikten.
Nästan hela kvällen var på engelska då det var mer än hälften som inte var från Sverige.
Fräckt, fick man friskat upp det också :)


Igår var jag och Maja i stallet i Särslöv. Det är tomt på hästar, men kvar
ett tag till är Oliver som behöver lite motion mellan varven.

Igår hade jag och Staffan 12-årig bröllopsdag!
Maja cyklade "en runda" och kom  hem med en bukett
blommor från henne och Wille :) - kärt!

Jag har fyndat på lunchen:
- Ett par nya joggingskor (det ni!!!)
- En ny parfym för 70% rabatt hos Kicks - stick dit och fynda!!

Hur ser då den här veckan ut - är den lika stirrig som förra med en hiskeligt massa inbokade aktiviteter??
Måndag: -----------------
Tisdag: Eventuell grillning hos Eva
Onsdag: -----------------
Torsdag: Titta på Mausi & Stefans nya hus :)
Fredag: Midsommarafton!!
Lördag: -------------------
Söndag: ------------------

Konstaterande: Nej, denna vecka är betydligt lugnare - hurra!
Kram Eva

2 kommentarer:

  1. Bara 3 arbetsdagar kvar... YEAY! :-D

    Kram

    SvaraRadera
  2. V askönt med några luckor i ett annars fullspäckat schema!
    Hoppas ni har luckor att bara vara på semestern också!
    Jag börjar min semester idag...men har inte jobbat mycket de senaste veckorna( en nattarbetares lyx)
    Så jag har varvat ner ganska bra tycker jag!
    En ovanligt lugn vår då ingen av killarna går i skolan längre (jätteskönt!)...
    På onsdag åker vi upp till landet med goda vänner och börjar fira midsommar!
    Trevlig midsommar på Dig!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...