26 juni 2012

Maja på bröllop


Ett hjärta till min pappa!

I söndags skjutsade vi Maja till farmor. Maja och kusin Cajsa håller sommarlov hos henne och Ronny till onsdag. Igår ringde Maja och berättade att hon varit på mitt och Staffans bröllop!? Dom hade tittat på filmen från den 17 juni 2000 när jag och Staffan gifte oss. En härlig dag! Först var Maja superglad och berättade hur fina vi var och sedan blev hon ledsen....

Hon hade gråtit jättemycket också, för på filmen är ju min pappa och Majas morfar med. Han för mig till altaret bland annat. Det måste varit första gången som Maja såg morfar "rörligt" sedan han gick bort och det blev nog en liten chock för henne. Jag har inte heller sett pappa "rörlig" och bara tanken igår på att se filmen fick mig också till att börja gråta. En sak är säker; glad är jag över att det finns filmer så att vi kan hålla minnet levande över våra nära och kära som inte är med oss längre!

Med på filmen är även min morfar - så jag är väldigt sugen på att se den inom en snar framtid :). Men, den är på ett VHS-band och vår video är inte inkopplad. Men, det fixar nog Staffan på ett nafs en dag.
Någon som vet en bra "överförare"? Någon som enkelt och lätt för över från VHS till DVD?

Igår kom veterinären hem till oss. Men jisses så smidigt! Efter en liten stund var allt klart och vaccinationen gjord. Katterna skötte sig exemplariskt. Lite kli i nacken och vips var det klart! Jepp, helt klart något jag rekommenderar  - hembesök.

På schemat idag denna tisdag står Willes fotboll. Staffan följer med honom och jag tar mig en löprunda. I öronen just nu är Anja Pärson och det är ju hur bra som helst och jag är imponerad.

kram Eva

2 kommentarer:

  1. alltid kul o se sina inspelade videos fastän de väcker minnen.På groupon just hafe de ngt man övergörde vhs band till annat.Kanske det finns kvar

    SvaraRadera
  2. Åh, minns precis hur det var, ert bröllop! Så fint och härligt.
    Och både din far och morfar i rörlig bild! Jag blir rörd bara jag tänker på det!

    Kram till er alla

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...