5 juni 2012

Maginfektion



inredning på glasverandan
En härlig veranda!
Bild lånad från Allt i Hemmet

Jag och Maja är hemma. Vi var hemma igår också. Anledningen är att vi har ont i magen. Maja var nästan konstant illamående under gårdagen och jag fick själv en släng. Jag sov till och med några timmar på eftermiddagen och då mår jag inte bra om jag tillåter mig själv att sova.. Men vi kräker inte. Men vi har både magknip och magkatarr :(

Visst är det synd om oss... ?!?! vi är i alla fall hemma idag också för jag vill att Maja ska bli helt frisk innan jag skickar iväg henne till skolan. I morgon är det en röd dag, och då får hon vila även då. Min förhoppning är att Maja sedan är frisk som en nötkärna!

Idag är en stor dag för Wille. Idag åker dom blivande skolbarnen på förskolan till Tosselilla. Skånes Sommarland! En heldag ska dom ha tillsammans med karuseller, lek och grillning. Lite tråkigt är det att hösten kommit mitt i våren/sommaren. Det var bara 9 grader i morse.. Fast dom har lovat uppehåll och det håller vi tummarna för.

Nu ska jag försöka äta lite frukost och titta på nyhetsmorgon. Maja har inte vaknat än och jag låter henne sova.

Kram Eva

1 kommentar:

  1. Här i stan gick det någon konstig "jätteont i huvudet" och illamående-grej. Inte kräksjuka alltså, utan nästan migrän (fast det smittar ju inte). :-P

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...