14 juni 2012

Ledigt

Tack alla som kom igår kväll till oss på Tupperwareträff :) -alltid lika roligt att träffa er. Jag fick handlat en del och fick, som alltid, en hel del gåvor - trevligt! Wille som inte sovit tillräckligt tisdag-onsdag sov i tre timmar under tiden det var "tant-träff" :) - sedan var han vaken lite väl länge igen. Jag, Maja och Wille fick lite "kvalitetstid" när vi skjutsade hem Sussi på kvällen - kändes bra.
Därefter kan jag verkligen påstå att jag däckade...

I
kväll, när jag kommit hem från jobbet, så blir det till att träningscykla vår mil tillsammans jag och Staffan. Den som vill ha lite extra motstånd tar med sig Wille på cykeln. Gissar att det blir jag! Staffan känner, efter en längre tids, förkylnings- och allergiperiod sig äntligen frisk. Så nu börjar vi träna ihop igen. Det är mycket roligare och framför allt effektivare.
 

Torsdagsaktivitet: Inget som är superplanerat, men man vet aldrig...

I morgon är det dags för skolavslutning. I Malmö kommun slutar man idag - och det skulle faktiskt vi också kunnat göra. Idag är det bara en utfyllnadsdag i Majas skola. Dom ska titta på film. Dom ska titta på E.T. Kommer ni ihåg den? Det gör jag. Jag älskade den filmen och köpte på mig allt som fanns sedan med E.T. Det var ju pennskrin, pennvässare och allt man kunde tänka sig. Jag sa till Maja i går. I morgon när du tittar på filmen så ska du lyssna efter "E.T phone home" och så höll jag upp ett finger i luften. Varför jag sa det vet jag inte, men det är ju en "replik" man aldrig glömmer. Undrar om hon tänkte på det idag... hehe...
 
 
Tänk, efter sommarlovet börjar Maja i 5:an. Är det klokt..? Dessutom börjar den minsta i F-klassen. Jisses..
Med andra ord så ska jag bara köra till förskolan 9 gånger till. Känns konstigt.

Kram på dig

1 kommentar:

  1. E.T. var (är) ju kult!
    Sötis-alien... :-)

    Och Gremlings.. Haha! :-D

    Kram

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...