8 maj 2012

Tiden går

och jag med den :)



 Tjejligan från stallet

Vi hade "Bonnamarknad" i vår kommun i helgen. Det är en typiskt marknad med tivoli -himla skoj. Det är det första vårtecknet! På lördagen hade Maja samlat ihop sina kompisar i sin ridgrupp och så spenderade dom många timmar på tivoli ihop på lördagen. En bra avslutning! Vi andra i familjen var också uppe en sväng. Hittade två tunikor/klänningar som jag trivs jättebra i. Det är det inte ofta jag gör... + lite annat smått och gott!

På eftermiddagen var det dags för trevligt kalas och söndagen spenderades på loppisar och i stallet! Äntligen hittade jag en lampa att ha vid vår tallrikshylla. Nu lyser det upp så fint så fint. Vi ska bara köpa sprayfärg så att den får en grön kulör som jag har blivit förälskad i. Har fler lampor på gång, så vi får se vilken som blir den bästa!


 Så här glad var Maja i söndags på världens
bästa stall på världens bästa Oliver.

Ett annat vårtecken är när jag packar ner vinterkläder och packar upp vår- och sommarkläder. Jag har inte plats för allt i garderoberna, därför får denna skiftning ske varje höst och varje vår. Måste säga att vår- och sommarkläderna är fasiken så mycket snyggare och bekvämare än "dom andra". Nu ska bara vågen visa lite mer m i n u s så ska jag nog trivas i dom också så småningom.

Den som vet, vet att det är tok-tisdag idag. Den sista tok-tisdagen på ett bra tag. Sista innbandy-tisdagen för denna säsong. Sen börjar det igen i augusti och då är det seriespel- gud så spännande! Fotbollen pågår några månader till - men det är ju en "baggis" att bara ha Willes fotboll att koncentrera sig på varje tisdag.

För att göra denna sista tok-tisdag ännu stirrigare så har jag klämt in ett skolrådsmöte ikväll också... puh!

Men va fasiken, är man inte med så får man ju inget veta! Jag tycker om att veta först.. hehehe...
Kram Eva







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...