20 maj 2012

OJ :)

Hoppsan vad tiden har gått här då på bloggen. Jag har inte hunnit med märker jag. Tråkigt jag vet, men det blir nog en bättre uppdatering i morgon. Men, man kan ju lite snabbt skriva så här:

* Maja har provridit två gånger. Första gången blev katastrof då dom satte henne och Amanda i en grupp som ridit två terminer. Mina tjejer har ridit 9 år... Jag förstår inte hur man tänkte där. Hur skulle dom kunna se vad tjejerna kan... Efter lite ifrågasättande kom dom på bättre tankar och tjejerna från samma grupp i Särslöv fick i lördags provrida igen. Tillsammans. Det gick superbra! Jag är extremt nöjd. Ridfröken kollade verkligen deras kunskaper och allt satt perfekt. Så nu väntar vi på att få en ridgrupp - väntar med spänning!

* I onsdags när Maja red var det så kallt att jag hade tjock tröja, munkjacka och vindjacka och frös ändå... Kändes konstigt.

* Föräldramötet i tisdag gick bra. Wille hamnar i samma klass som grannpojken :-) och kompisen Rasmus kusin Viggo (som Wille lekt med hemma hos Rasmus) - spännande. Resten av barnen är främlingar..

* Vi har på en och en halv dag avverkat projekt "flytta växthuset". Det gick mycket fortare och smidigare än planerat! Nu står det på sin plats och ska bara fyllas med mer jord och tomatplantor.

* I torsdadgskväll var jag hemma hos bästa Eva och käkade en supergod middag, drack jättegott vin, beundrade hennes underbara veranda och hade en himla trevlig kväll tillsammans med henne, Madde, Ulrika och Dorte - Stort tack Eva!!!

* Jobbade halvdag i fredags :( - skyndade hem och hade mysfredag med familjen och kära mamma!

* I går gick bilhelvetet sönder... :(. Fy fasiken vad jag hatar när bilen går sönder. Ställer till med problem och kostar en massa pengar. Suck... dubbelsuck och faktiskt även trippelsuck. I morgon måndag blir det till att lämna in skrället och få domen - undrar vad som är fel och vad detta kostar.

* Wille har lärt sig cykla utan stödhjul :-) !!!!! Staffan kämpade i ett par timmar sedan satt det. Tog inte alls lång tid. Så hela lördagens eftermiddag var det cykeltur på cykeltur på cykeltur. Så klart!

* Lördagskvällen skulle vi spendera i soffan och kolla film och fotboll. Men vi somnade....

 Maja lycklig på andra provridningen :)
 En av mååånga cykelturer :)
 Ja just det ja, vi har haft katterna ute på tur också. Här har vi Rambo!


* Idag har vi varit i stallet och haft en härlig uteritt mm. Eftermiddagen gick i cykelturens tecken. Ännu flera cykelturer. Bland annat fick vi ju cykla till affären och handla... ja, jag vet - det är det många som gör. Men idag var det för fasiken 30 graders värme - inget man är van vid direkt. Men härligt var det!!



Nu är det söndagkväll och i morgon börjar tre dagars inskolning av Wille på skolan. 

Hej vad det går!

Kram Eva

1 kommentar:

  1. Verkar som du har haft fullt upp!!!:) hahaha...:)
    Ha en skön vecka!Kramiz..

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...