23 maj 2012

Inskolning

 Viggo och Wille
 Wille i samlingsringen
 Wille lite spänd, har fruktstund
 Lekplatsen är fin!
 Wille ritar sitt favoritdjur - hund


Nu har det varit tre dagar med inskolning för Wille :) - det har varit 3 roliga dagar för Wille. Ja, i och för sig för mig också för jag träffade en gammal skolkompis från när jag gick mellan- och högstadiet... Jag har inte förändrats ett dugg med andra ord, för hon kände igen mig direkt..??!! Hennes dotter och Wille hamnar i samma klass. Kul!

Ikväll är det min sista teorilektion, sedan ska jag inte vara teorifröken mer........... suck.........snyft.....
Så ikväll kommer jag att ha en egen liten avslutning för tjejerna. Inte mycket att hurra för kanske, men ett diplom och lite fika är väl aldrig fel?! Nästa onsdag är det den sista lektionen på Särslövs Ridcenter - och jag kan inte vara med.. Det är sorgligt. Det är nämligen samma kväll som det är avslutning för Wille på förskolan... I detta fallet väljer jag Wille, då jag kan lösa det på bästa sätt ändå - ikväll med Maja.

Ang. bilhelvetet... Den är inte bra än. Blir så trött... Den lagades för en nätt summa i måndags. Jippey sa jag. Men igår när jag körde till jobbet fick jag vända igen och köra tillbaka till verkstaden - samma fel igen... Alltså åtgärdade han det inte sist - jag kokar.. Nu blir det en ny generator (inte billigt....) men jag får kanske inte bilen förrän nästa vecka. Så handikappad jag känner mig. Efter ridningen ikväll ska jag till Pressbyrån och köpa mig ett "förladdat" jojo-kort så att jag kan ta bussen till jobbet i morgon. Idag åker jag snålskjuts med min kollega som nästan bor granne med mig - men jag hatar att vara andra till last - jag reder mig själv.

Så imorgon ska jag åka buss - på min födelsedag!

kram Eva

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...