28 maj 2012

Fantastisk sommarvärme

När det är så fint väder och almanackan är fullklottrad, då hinner jag inte blogga.. Frågan är om någon bryr sig...Oavsett vad så skriver jag ju dagboken mest för min egen skull, så det spelar ingen roll :)
Vem är ni som läser men aldrig kommenterar? Det är så roligt om ni skriver något, för då "avslöjar" ni ju er :)

Helgen har varit varm.. Jätteskönt! Men, man är ju inte van.. Det blir lite svårt att träna, det blir lite svårt att jobba för hårt, det blir lite konstigt i magen av värmen och jag blir ganska trött. Har ni det så också? Eller har jag det så för att jag hela tiden har så många järn i elden?

Kanske det blir behagligare när man få ligga på en solstol och vila och läsa goda boken och bli serverad kall dryck med tilltugg? 

Det klarar jag inte av än.. kanske under semestern men inte en helt "vanlig helg". Det finns ogräs överallt, gräset ska klippas, fönsterna ska putsas (det hoppade jag över), huset måste dammsugas, tvätten ska tvättas mm.

I lördags "sket" jag i allt ovanstående och åkte till Nova i Lund med min mamma och shoppade upp alla mina födelsedagspengar på kläder till mig själv :)!

På kvällen cyklade familjen inkl. mamma till MI & NI-restaurangen och åt en kombinerad födelse- och morsdagsmiddag. Supergott!
Cyklade hem igen och intog soffan, vinet och godiset och tittade på ESC. En fantastisk avslutning måste jag säga på en riktigt rolig och mysig lördag!

Men jag ställer mig fortfarande frågande till Albanien. Hur kunde den låten få några poäng alls?? Wille blev till och med rädd för henne..hehehehehe...

Igår, söndag, var så den sista dagen i stallet med medryttarhästen Oliver. Snyft. Maja "ringdes in" i lördags för att en presumtiv köpare fanns till Oliver och Maja skulle visa upp honom. Maja blev stolt och glad och allt gick så bra att han såldes!



 Dags för den sista uteritten.
 Amanda på Snowflake är också med.
 Underbart väder att rida i.
 Hemma på gården igen..
 Sötnöt och kelgris
"jag vill inte hoppa av..."




Det är en "hoppig video" pga att jag går bredvid och försöker hålla koll på trafiken samtidigt. Sorry - men man hör hovslagen och fågelkvittret och när man går så här eller rider, så blir allt annat oviktigt!

Jag är glad för att Eva har (snart) fått sålt alla sina fina hästar och att hästarna kommer till bra familjer eller ridskolor. Men det är sorgligt ändå...........

En ny epok i hästvärlden börjar snart. På onsdag är det avslutning både på ridningen och på Willes dagis.. Alltså börjar snart även en ny epok i Willes värld.

kram på dig



4 kommentarer:

  1. Jo då - jag läser lite då och då :o)
    Kram
    Mausi

    SvaraRadera
  2. Jamen hallå klart man bryr sig om ditt bloggande.:)
    Jag gör ialla fall.:)
    Trist när många kollar in men inte kommenterar. Vet hur det är.:)
    Ha en skön kväll!!!!Kramiz...

    SvaraRadera
  3. Hej, jag undrar om du vet var Oliver tog vägen? Red honom innan han kom till Särslöv och undrar så hur han har det om han fortfarande finns vid livet. Blir jätteglad om du hör av dig även om du inte vet så mycket! Mvh Claudia. claudiiaomar@gmail.com

    SvaraRadera
  4. Hej! Undrar om du vet var Oliver tog vägen? Hörde att han såldes tillbaka till Särslöv igen. Red honom innan han hamnade i Särslöv och undrar bara hur det är med honom om han fortfarande är vid livet. Saknar honom så. hoppas jag hör ifrån dig oavsett hur mycket/lite du vet. Mvh Claudia

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...