1 mars 2012

Vårbild


Jag vill gärna tro att våren har kommit. Att våren är här för att stanna.. Men så vet man av erfarenhet att det ibland till och med snöar i april..
Idag har det (i all fall fram tills nu) varit superfint väder. Solen strålade på lunchen och det var minsann nästan varmt. Jag fick öppna jackan när jag tog min lunchpromenad och det var längesedan man ville göra det! Hoppas det håller i sig........

På hemmafronten är det fortfarande sjukligt :(. Dock tyckte jag att jag kunde skönja en yttepytte förbättring när jag pratade med maken i telefon innan idag. Även om förbättringen är på väg, så är dessvärre inte orken det. Därför är det bäst att skynda långsamt!
Än har jag inga känningar.

Igår var en skön kväll i stallet. Det är så lugnande att åka dit. En teorilektion för underbara barn och sedan sitta och titta på ridlektionen + hästskötseln efteråt är skönt för själen. Synd inte fler får uppleva detta. Jo, jag vet - det är inte alla som uppskattar hästar och lukten mm - men jag tror nog att dom, innerst inne, efter ett tag också hade uppskattat det. Eller, nä kanske inte ;) Men jag gör i alla fall!
..........och Maja så klart...........

Ikväll är det innebandy för Maja. Staffan har hittat en vikarie. Glad är Maja för det, hon älskar att träna. Staffan inte lika glad, för han älskar (?) att vara tränare och det får han ju inte vara idag. Efter träningen är det soff-mys och kanske jag tar och spelar ett spel med lilleman. Svårt att hinna med "tisdags-spel" när han numera spelar fotboll. Vi får väl ändra till torsdagar då :)

Ha en skön kväll!
Kram Eva







1 kommentar:

  1. Tyvärr är jag sååå dålig på att kommentera, men här kommer iallafall en liten kommentar;-)
    Krya på mannen och hoppas ni håller er friska!
    Kram och trevlig helg!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...