7 mars 2012

Kontraster

På tal om kontraster... hehe
bild lånad från google.


Faktum är att det är ungefär 10.000-gånger lättare att komma ur sängen när det ljusnat på morgonen. Det kommer ett leende på läpparna när jag sätter mig i bilen och solen skiner när jag kör till dagis. Snacka om kontraster mot för några månader sedan. Jag tycker vi borde ha en eloge allihopa som än en gång lyckats ta oss igenom denna hemska mörka period på året! Klappa dig själv på axeln, det är du värd!!

Under några veckor framöver (från och med måndag) kommer vår familj att utökas med en person :). Jo, person - inget nytt djur...hehe... Vår kära Sussi kommer att bo hos oss undertiden hennes badrum renoveras! Det ska bli så mysigt att ha dig hos oss! Finns det hjärterum så finns det stjärterum som man säger (eller? hm... ser konstigt ut i skrift...) Bara hon inte blir chockad över hur vår vardag ser ut... hehe.. Här har vi nästa kontrast :) - Sussi bor själv :)

För övrigt är det Simons födelsedag idag - Hipp Hipp Hurra!!!. Hela 21 år fyller han - ikväll firar vi det med god mat och tårta. Efter ridningen då alltså ;)

Ha´re bra!
Kram Eva



3 kommentarer:

  1. Kul med inneboende ibland :)
    Bra när man kan hjälpa varann!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Kul med inneboende ibland :)
    Bra när man kan hjälpa varann!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Ett gammalt åländsk talspråk säger "det var tur att man inte sköt sig i vintras" med anledning av att det börjar vankas vår!

    Hälsa Sussi, kul med extragäst.
    Jag vet hur det är för henne, jag bor ju också själv (än så länge) :)

    Kram

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...