12 mars 2012

Mååååndag igen :)

Äntligen är vi alla friska (så friska vi kan vara i vår familj hehe). Staffan och jag är på våra arbeten, Wille på sin förskola och Maja i sin skola. Hurra! Hoppas vi får ha det så här länge till nu. Inga fler sjukdomar till oss tack. Vi klarar oss väldigt bra utan dom.

Idag är det inte vilken måndag som helst, utan idag är det måndagen med stort M. Varför? Jo, för idag är dagen då vi blir ytterligare en familjemedlem för några veckor. Kära Sussi "flyttar" tillfälligt hem till oss. Sussi ska renovera hela sitt badrum och riva väggar och dra nya rör mm, så byggarna kommer att plasta in hela lägenheten - alltså kan man inte bo där. Men hon får så klart bo hos oss! Ska bli mysigt!

Igår var vi som alltid i bästa stallet i världen. För varje gång vi nu kommer dit, kommer vi närmare den ödesdigra dagen... Vi försöker se positivt på det hela tiden, men mellan varven så kan man inte låta bli att bli ledsen.

Det är nämligen så att Eva stänger ridskolan efter vårterminen...

Buhääääääähähähähä.......! Jo, det är sant. Efter denna vårtermin kommer inte Maja att rida i Särslöv mer, jag kommer inte att vara teorifröken mer, Maja kommer inte att vara medryttare på PeterPan mer, jag kommer inte att dricka kaffe och sladdra med Madde och Eva varje söndag mer, vi kommer inte att få andas in lantluft tillsammans med hästdoft från Särslöv mer, vi kommer inte att kasta leksaker till Hilding mer, vi kommer inte att städa teorilokalen mer, vi kommer inte att få fantastiska ridlektioner från fantastiska ridlärare mer, vi kommer inte att få träffa många av hästarna mer, vi kommer inte att ..... snyft.

Det är ju en sak att Maja i sinom tid hade varit tvungen att byta ridskola för att rida större ponnier, det är ju en sak. Det som gör att litervis av tårar fälls därhemma är ju att alla ridskolehästarna ska säljas... Alltså även PeterPan.. :(

Finns det någon där ute som har omåttligt med pengar så att ni kan sponsra ett hästköp och ? Nähä... inte det nä...

Ja, ja, jag tycker ändå att Eva gör rätt även om vi alla just nu är väldigt ledsna. Det löser sig alltid.

Ja, ja - nu ska vi dock först njuta av denna vårtermin - HÄRLIGT!
Kram Eva


Även hästarna njuter av vårsolen!

4 kommentarer:

  1. Va tråkigt me stallet, hoppas ni kan hitta ett annat som är lika bra.
    Skönt me vanlig vardaigen kan jag förstå.
    Ha en bra dag! Kram

    SvaraRadera
  2. Så tråkigt att hon lägger ner sin ridskola. Varit ett bra ställe för många barn i många år. Men hon hittar säkert på något nytt att göra. Kram till dig och Maja!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jättetråkigt :(. Kram tillbaka :)

      Radera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...