4 mars 2012

Lunginflammation


Inte konstigt att min Staffan har varit extremt sjuk och sängliggande i en vecka. Influensan slog till och igår kände han att han även fått bihåleinflammation. Huvudet sprängdes så att man såg på hans min att höll på att "dö" varje gång han hostade.

Okej, nu räcker det tänkte vi båda - dags att ta tag i det. Typiskt nog kommer man alltid på sådant när det är helg..... MEN, vi har gjort ett bra hälsoval, så när jag gick in på deras hemsida, så hade dom en stor och härlig (?) länk "om du blir sjuk på helgen". Så där klickade jag och vips så visade det sig att som samarbetar med 5 andra privatkliniker/vårdcentraler och dom skiftar om att ha öppet på helgerna.

Så det var bara till att ringa när dom öppnade 10.00 och klockan 11.30 var vi på plats :)

I like!

Jorå-så-atte.... när läkaren undersöker honom visade det sig att det ju inte "bara" var influensa och bihåleinflammation utan även lunginflammation.... suck... Eller som läkaren sa: "du är ju sjuk på riktigt - helt ärligt tyckte jag du såg alldeles för pigg ut och trodde att du var lite manligt förkyld..."

Antibiotika och ordentligt för näsan fick han och sjukskrivning en vecka till att börja med. Så nu får jag se till så att han verkligen vilar sig ordentligt. Inte lätt med en man som är van vid att vara i full gång. Men denna gången ska jag tvinga honom.

Själv har jag ju då så klart gjort allt annat än att vila mig denna helg. Det har jag liksom inte haft tid för ;). I fredags trodde jag dock att det var kört att även jag var sjuk. Men mosters fina medicin hjälpte gott!! På lördagen vaknade jag på bästa humör och kände mig friskare än någonsin.

Men mer om helgens bravader blir det i morgon, för nu när jag väl har satt mig denna kväll orkar jag knappt hålla ögonen öppna. Jag måste sova känner jag.

Sov Gott, vi hörs i morgon!
kram Eva

3 kommentarer:

  1. Stackarn! Fin kommentar av läkaren, säger man så...kul att läkare har humor men kanske fel tillfälle valt! Ta hand om varandra! Kram

    SvaraRadera
  2. Stackarn, hoppas han blir piggare nu av alla mediciner.
    Hoppas du klarar dig!!
    Kramisar

    SvaraRadera
  3. Men usch..jag hade bihåleinflammation för ett par veckor sedan. Nu har jag blivit sjuk igen och googlar på lunginflammation och hamnade här.

    Jag ska gå till läkaren i morgon känner jag..

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...