7 februari 2012

Små saker som piggar upp


Februari är en ganska deppig månad. Jag tyckte det förr och det har blivit värre nu med tanke på att min pappa gick bort i februari i fjor (förstår ni att det på torsdag är 1 år sedan...)

Därför måste jag försöka hitta dom små ljusglimtarna i tunneln (nja, riktigt så illa är det inte) och då brukar småsaker till hemmet vara lyckat att handla. I vanliga fall skulle jag slå till med något stort och kanske till och med vulgärt ;) - men denna gång besökte jag vår nyöppnade "Kids&Friends" i hembyn. En fantastiskt klädes- och inredningsaffär (men herreguuuud så dyrt).

För att inte ruinera mig, så handlade jag en liten sak (dock 279:-) - nämligen ett stort och härligt doftljus av märket Voluspa. F a n t a s t i s k t! Jag hade hört på omvägar och själv gjort upptäckten att det doftar underbart (finns många olika) och det doftar lääänge. En liten sak som piggar upp! Ett doftljus jag verkligen rekommenderar!




En annan liten sak köpte jag också. Dock inte i samma affär utan på ICA. Fresh Discs - Dessa nya små godingar att sätta på insidan av toalettstolen!! Fräscht och doftar även det
f a n t a s t i s k t rent och gott. Tycker om att komma in på toaletten och det luktar rent.


Denna upptäckt gjordes i helgen hos kära svärmor som hade sådana i toaletten. Ska ha - tänkte jag - och det har jag nu :)




Jag undrar om vi sedan kan ta och komma överens om två saker oss kvinnor emellan (förlåt alla ev. män) att vi är gräsligt dåliga på att
1) Knipa - man vet att man måste, ändå så gör man det alldeles för sällan.
2) Känner igenom brösten - för att upptäcka ev. cancer i tidigt stadium.

Jag har ett förslag.
1) Vi kniper varje gång vi tvättar händerna efter ett toalettbesök (det blir några gånger per dag!)
2) Vi känner igenom brösten den 1:e i varje månad!

Vad tycker ni?

Önskar er en skön tisdag!
Kram Eva

2 kommentarer:

  1. Kommer inte kunna hålla det!
    Vi hade Voluspa på jobbet ett tag men eftersom det var så dyrt så tog vi bort det ur sortimentet...nu har vi Durance i stället! Det närmar sig min pappas årsdag också, tiden går så fort...
    Kramar till dig!

    SvaraRadera
  2. 279 kr var dyrt, i Lund tar dom 249 istället. Jag kan köpa till dig nästa gång. Kram Eva

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...