6 februari 2012

Lite foton från gårdagens uteritt

Det har varit en skön och rolig helg - synd bara att det är måndag redan :).

I fredags fick vi handlat lite nya kläder till barnen. Vips så hade dom vuxit ur alla byxor och tröjor (växer man mer på Kanarieöarna kanske av värmen... hehe) Tyckte vi fick mycket för pengarna. Framför allt fick Wille ett par jeans med "häng" - precis som idolerna Saade och Danny har :). Lyckan var gjord!!


På kvällen hade vi fredagsmys :) med mamma. Brasan gick varm kan man väl säga, det är ju askallt... Samtidigt är ju mysfaktorn betydligt mycket högre när brasan är i gång. Härligt!

Innebandymatch på lördag och dagen avslutades med kalas och Melodifestivalen! Himla trevligt! På dagen fick jag hjälp av mamma att rensa kistan och fixa med annat - Mamma är bra att ha med när man ska fixa! Tack mamma!

Igår stod stallet på schemat först och främst. Så dit körde vi så klart under förmiddagen. Vi gjorde en uteritt med tjejerna. Så jag, Madde och Eva promenerade. Det blev en lååång tur, så det fick vara mitt "träningspass" den dagen. Det var bitande kallt och strålande sol! Jätteskönt!!

Lite smolk i bägaren blev det dock när Maja gjorde en flygtur och landade på ryggen i åkern och tappade luften och fick satigens ont i rygg och lår :(.

Ska villigt erkänna att jag blev rädd. Det är inte ofta jag är rädd när Maja rider. Men igår blev jag det. Tack snälla Madde och Eva för att ni tog hand om Maja under tiden jag försökte hålla rätt på PeterPan (tror Eva var smart och lät mig fokusera på hästen istället för Maja)


Varför hon flög?
Maja bytte häst med Amanda för att trava hennes häst lite. Dock var hästarna extremt pigga och på alerten med tanke på att dom inte ridit ut sedan i höstas - så Snowflake (Amandas häst) bestämde sig för att det var hon som bestämde och skulle minsann galoppera allt vad hon kunde över fältet. Inte lätt att ha dragkamp med en häst - och så tappade Maja stigbygeln när hästen bockade 6-7 gånger innan hon stack iväg.... Och ......vips flög Maja!

Idag mår Maja bra igen. Har dock känningar i kroppen. Men vi får så klart hålla ryggen under uppsikt. Dock har hon inte ont i några kotor. Jag viskar för mig själv ---tack o lov---...

Vi avslutade timmarna i stallet med fika i Evas fina kök. Gott och mysigt.


På väg ut!

Amanda på Snowflake och Maja på PeterPan




En pigg PeterPan

Det är härligt med hästar - trots allt!
Kram Eva



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...