13 januari 2012

Ridlärare, toner och sol


I onsdagskväll slumpade det sig så att jag fick hoppa in som ridfröken också. Så först var jag som vanligt teorifröken och sedan även ridfröken. Det var himla skoj! Jag tycker ju om att hålla lektioner, men det var första gången det var för 6 stycken.

Nu fick jag ju tillfälle att repetera och tjata på tjejerna på deras svagheter. Det blev en jättebra lektion. Jag fick full pott av Maja - som är en kräsen en... ;)

Igår satte jag mig för att äntligen sätta in alla nya toner i vår skrivare. Den har varit tom läänge.. men så äntligen fick jag tummen ur det berömda, och beställde hem från nätet. Det tar ju liksom bara en dag, så har man nya friska färger.

Glad i hågen monterar jag i dessa för att sedan upptäcka att det har hänt något med skrivaren. Det är något som är fel på den, den vill inte fungera. Manualen hade jag inte i närheten och luften gick liksom ur mig...............blä............. När jag har tid nästa gång får jag väl leta upp manualen och försöka laga skrivaren. Det gick ju bra med diskmaskinen tänkte jag :) - kanske det kan gå lika bra med skrivaren?!

Vi får se när den tiden kommer. Annars har jag slängt ut 505:- i onödan..


Var ute en sväng på lunchen och idag och det stack till så där ovanligt och lite otäckt faktiskt i mina ögon. Jisses - det var ju solen!!! Det blev en skön promenad med hög frisk luft. Kanske jag motat bort huvudvärken?

Sedan bär det hem för en riktig fredagsmys-fredag!
Ha det så bra!

Kram Eva

1 kommentar:

  1. Vad kul att det gick så bra med ridlektionen! Stärkande!

    Suck för trasiga grejer - vi är inne i en prövningens tid just nu också...

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...