27 januari 2012

Nya tider (igen..)

Man måste ju besöka Maspalomasöknen när man är så nära

Staffan och Maja posar!

Inne i hotellet hittade vi denna bro med växtligheten runtomkring..

Ytterligare en bro, med vatten under. Peter, Tove, Kent, Wille och Staffan.

sista bilden på öknen - det är Wille som kommer springande. på väg till öknen orkade han knappt gå "jag är så trött i benen pappa, jag orkar inte gå mer". Men när vi kom fram hade han värsta träningspasset i dynorna - utan att klaga på benen.. hehe


Hehe, jo - nu är det nya tider igen för denna lekamen. Här ska det gås ner i kilo. Varje år vi den här tidpunkten tänker jag exakt samma. Resultatet brukar tyvärr bli precis tvärtom. Men någon gång måste det ju vända?! Eller?!

Nu är jag inte ensam om att satsa rejält. Vi är ett litet gäng som ska rapportera till varandra och som har invägning varje fredag. Nu måste gravidmagen väck!!! Vi har alla ett gemensamt mål. 12 maj - för då ska vi rida islandshästar med farfar Kent - och man får inte väga hur mycket som helst..

jag har dessutom tagit hjälp av en PT - men det berättar jag mer om en annan dag. Här ska tränas förstår du!

Till min hjälp att kontrollera vikten, så ska jag idag införskaffa mig en ny våg. Den vågen vi har hemma har verkligen sett sina bästa dagar... Den är faktiskt direkt äcklig.. Dessutom börjar vi där hemma ju få "ålders-syn" så nu måste man springa omkring och leta upp glasögonen från "Macken" innan man kan väga sig. Omöjligt att se dessa små streck. Och varje streck är ju jätteviktig - därför blir det en digital våg... :)

När jag ändå är och handlar så ska jag köpa dessa två godingar till duschstången. Flaskhållare! Jag är så trött på alla flaskor som åker rundor i duschen där hemma. Sådana här vill jag ha och det ska jag få :)!

Har du en sådan redan kanske?



Ha en skön fredag!
Kram Eva



5 kommentarer:

  1. Smart att göra lite rutiner kring viktnedgången med vänner och ny våg bl a. Jag kikar tillbaka på dina senaste inlägg sedan semestern. Vad det ser härligt ut!

    Svar om HLR ombord finns nu på min blogg...

    SvaraRadera
  2. Kan du inte berätta hur du gör för att bli av med gravidmagen???? Gick ner 7 kg förra året MEN gravidmagen är kvar... Tydligen ska det inte gå med sit ups heller när man har gravidmage, suck... Kram

    SvaraRadera
  3. Var hittade flaskhållarna??? Vill ha :P

    SvaraRadera
  4. Det går nog lättare om man är ett gäng som kan peppa varandra!
    Jag skickar sms till en kompis när jag har promenerat till exempel och då blir hon peppad till att göra något (och tvärtom)...faktiskt en bra grej som vi kom på!

    SvaraRadera
  5. Flaskhållarna köpte jag på Claes Ohlsson!! 2-pack för 49:-. Vita eller svarta :)

    kram

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...