22 januari 2012

@ home


Vi har haft en jättemysig vecka i Costa Meloneras på hotell Lopesan Baobab á la lyx! Kändes dock lite knasigt att åka till GranCanaria och sedan bo på ett Afrikansk-inspirerat hotell - men vem är jag att klaga?
5 + stjärnigt och himla fint. Dessutom hade det blivit lite förvirring på hotellet, för det fanns ytterligare en familjen Angel (oddset på det?) som dessutom redan hade checkat in. Så dom trodde vi var släkt och hade placerat oss bredvid varandra.
När nu detta uppdagades så fanns det inte några familjerum lediga i samma byggnad (9 byggnader) på samma våning som våra resesällskap - så vi fick snällt ta juniorsviten...... ÅH, så ledsna vi blev ;). Den lägenheten/hotellrummet var nog större än min första lägenhet. Ett badrum som man kunde "dö" för med 2 kvm stor dusch och ett stort och djupt badkar - en separat toalett och två stora handfat med megastora spegeln ovanför (belysningen fick dom däremot minus för... man såg ju inget av vikt - fast det kanske man inte ska bry sig om när man är på semester?)

Vi har haft en härlig vecka tillsammans allihopa med kanske lite för lite sol - men vi fick nog ett par timmar varje dag i alla fall, men mycket skratt och god mat och god dryck! Det var ett fint ställe vi var på och det tog några dagar innan man hittade rätt. Ska nog även erkänna att jag faktiskt gick lite vilse sista dagen också... Det vet jag att jag inte var ensam om ;).

Nu är vi dock åter på svensk mark och dagen idag har handlat om tvätt, tvätt och åter tvätt. Ja, och så har vi handlat mat inför veckan och så har jag packat upp så klart. Det blev lite kontraster för Wille - igår var det shorts och sandaler och idag var det nya vinteroverallen i snö.

En fråga bara...... varför snöar det nu???? Tycker det kan hålla sig borta nu faktiskt. Har det inte "behagat" att snöa innan, så varför nu?

Nu ska jag luta mig tillbaka och käka en macka -

Vi hörs igen!
Kram Eva

1 kommentar:

  1. Åh, vad det låter ljuvligt allting! Vad lustigt med den andra familjen med samma namn... Välkommen hem!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...