9 januari 2012

Diskmaskin


För någon dag sedan upptäckte vi att diskmaskinen inte tömde sig på vatten...... gick igenom alla FAQ och alla tänkbara steg för att hitta felet själv. Men vi gick bet. F-n den tömde sig inte... På lunchen idag satt jag och jagade upp mig - "varför ska vi behöva ringa in en servicekille för en massa pengar"? Det har vi minsann inte inplanerat i budgeten..

Så jag fortsatte söka fel på nätet och döm om min förvåning när jag till och med hittade en instruktionsvideo på hur man tar loss det innersta avloppet (man fick skruva och ha sig..) - det stod inte i manualen. Nu minsann strålar diskmaskinen av renhet och funktion! Det hade fastnat glasskärvor.. från nyårsafton..

Men nu är det borta!


Heja mig!

Kram Eva

2 kommentarer:

  1. Härligt när man kan lösa det själv, en händig kvinna är du i alla fall :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Åh, vad glad man blir när man lyckas med något sådant!!

    Härligt!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...