13 december 2011

Lucia


Idag är det luciadagen. Här hos oss är det storm och spöregn.... Verkligen fint julväder.. Jag hittar ingen julkänsla. Har ni det?
I eftermiddag ska ville vara pepparkaksgubbe :). I vanliga fall är vi utomhus och firar detta, men tack o lov har vi flyttat det inomhus idag. Det blir ett mindre luciatåg dock, för vi får inte plats alla barnen i samma rum tillsammans med alla föräldrar. Därför firar dom stora barnen lucia idag för sig. Mysigt!!!
Willes sista luciatåg på förskolan... tiden går.

Efter luciatåget så åker vi hem och håller lucia hemma. kanske någon lussebulle och glögg eller så är vi redan trötta på det. Får även glögg och lussebullar här på jobbet innan jag sticker - så det kanske räcker...

Har ni firat lucia idag?
Kram Eva

3 kommentarer:

  1. Inget firande här men barnen har fått se på luciståg i skolan! Jag fick se på TV! Det var mysigt när man fick vara med och se dem när de var små:) Kram

    SvaraRadera
  2. Hann se lite lucia på TV ikväll!
    Kram :)

    SvaraRadera
  3. Hoppas du fick en en riktigt mysig Lucia, kollade in lucian på SVT play :p missade ju när det var :) Och lussebullen är uppätet.
    Kram

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...