20 december 2011

God kolor - inlägg från igår!

Länk

Igår (läs måndag) fick jag goda kolor av Elin & Annelie - tack snälla (kommer sakna er) !! För att jag har varit teorifröken :) Inget betungande arbete, men visst - det kräver sin planering och så lite tålamod... Jag fortsätter en termin till så ser vi efter sommaren om jag ska lämna över stafettpinnen till någon annan "hugad".

Just nu är jag inne i en period när jag behöver vara lite för mig själv. Det blir väldigt mycket stök och bök kring jul (även om jag inte stressar). Det är mycket på jobbet, det är många viljor och många man vill vara till lags både på jobbet och privat. Julhelgen/ledigheten är inte speciellt lång i dagar räknat, men kan kännas jättelång om jag inte får bort min magkatarr och får lov att "bara vara" med familjen.

Vi får se ~kanske perioden går över snabbt! Annars får jag väl låsa in mig i garderoben..

Idag (läs igår) fick vi vår nya telefon - tack mamma!! Det är ingen speciell telefon - inte mer än att man förhoppningsvis kan ringa från den. Vi har saknat hemtelefon sedan Staffan råkade tappa den andra i golvet :(. Folk kan ju få tag på en ändå - så det har ju inte varit katastrof. Men det har varit lite svårt för Maja att få kontakt med oss på morgonen och på eftermiddagen. Nu hittade vi en billig en som väl håller någon månad tills det är dags igen för då har väl fler råkat tappa luren i golvet.

Händer det ofta hemma hos er också?

Idag är det onsdag och det är stora "handlar-dagen". Mat till jul skall införskaffas!
Maja har nu gått på JULLOV. Hur skönt låter inte det då..? Mormor är på väg ut för att hämta henne och så ska dom mysa i några dagar. Härligt!

Själv jobbar jag vidare...

Kram på er!
Eva

4 kommentarer:

  1. Ett gäng kattungar bet sönder våra telefonkablar.........tänker inte utlämna vem/vilka det var av de sju, lättare att nämna vem det inte var av dem........
    Kram
    Mausi

    SvaraRadera
  2. Förresten: Lås inte in dig i garderoben då måste du så småningom komma ut ur garderoben igen och hur det gick för Kajsa Bergkvist kunde vi ju läsa idagens tidning!!! Hahahaha
    Kram igen
    M

    SvaraRadera
  3. Klart man måste få lite egentid också... Vi tappar mest våra mobiler i golvet!!!

    SvaraRadera
  4. Mausi, du e inte klok ;)
    Helga; skönt det inte bara är vi som gör det..

    Kram

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...