16 december 2011

Glöggfredag


Ett program jag har blivit väldigt intresserad av på sistone är det nya PLUS. Riktigt bra, man lär sig en hel del! Igår handlade det om julhandeln - jag kände mig direkt träffad!! Det finns två typer av människor.


1) den som i lugn och ro planerar hemma vilka julklappar som ska handlas, till vem och vad det får kosta. Planerar även i vilken affär det ska handlas. Skriver ner på en ordentlig lista och avviker inte från den.
2) Den som handlar på impulser och ofta "går ut för att leta julklappar".

Jag tillhör nummer 1 - många tillhör nummer 2 och då blir så många skuldsatta. Det tycker jag är sorgligt! Klicka gärna på Plus-länken och läs artikeln om julshopping.

Jag läste en annan artikel i en tidning, där barnen i familjen strax innan jul får sortera sina leksaker dom inte använder längre. Lägger allt fint i en säck och skänker till Frälsningsarmén. Så kan andra barn få julklappar som kanske inte får i vanliga fall.

Jag tror jag ska ta fasta på det där med att rensa i barnens rum. Gör du det?

Ikväll är det glöggmys hos mamma - ska bli trevligt!!

Ha en skön fredag!
Kram Eva
ps. Det var himla skönt att komma hem till ett nyligen dammsugit hem! ds

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...