14 december 2011

Fine pågen



Inga "superbilder" från min telefon. Förhoppningsvis blev det bättre med kameran. Men den har jag inte här.... Wille som pepparkaksgubbe!


Åh mamma, ta fotot nu då!


Det var en himla trevlig kväll med luciatåg, korv, lussebullar och glögg. Det var ett fint och tårfyllt luciatåg. Wille och hans kompis Rasmus sjöng för full hals och kunde alla låtarna och dessutom så tecknade dom till med teckenspråket. Så himla fräckt! Det kom ett och annat danssteg också. Lite tårfyllt blev det ju då det var Willes sista luciatåg på förskolan - snyft. Stor kille nu :)

Väl hemma så hade vi ju redan klarat av middagen, så vi satte oss i soffan och gjorde inget.. Ett tag. Sedan fick jag ett ryck och gick upp och tränade på crossen i 30 minuter under tiden som jag kollade på Äntligen Hemma. Jätteskönt! En snabbdusch och sedan kröp jag upp i soffan och tittade på Twilight som dom visade på en kanal - härligt!!

Idag är det avslutning på ridningen. Så dom tre grupperna slås samman och så har dom gymkhana (stafettävlingar till häst) tillsammans och sedan fikar vi. Jag ska försöka att inte bli så engagerad i stafetten. Förra året tog jag i så mycket när jag skulle slänga upp en elev på hästryggen att hon flög över på andra sidan....hahahaha, snacka om att vi blev paffa båda två... hahahaha

Ingen teori idag inte. jag ska inte heller äta fler lussebullar... Jag känner mig som en enda stor "blöbb" efter alla lussebullar jag klämt i mig.. Därmed är jag sedan fri några onsdagar. Kan ju vara skönt!

Kram på er!
/Eva

4 kommentarer:

  1. Åh så mysigt med lussetåg!!!:)
    Sånt kan jag sakna nu när mina är stora...Ha en skön kväll!Kramizzz..

    SvaraRadera
  2. Hoppas avslutningen blev kul och mysig. Hoppas du tog några bilder hade varit så kul att se :)
    Ha en fin kväll.
    Maya

    SvaraRadera
  3. En sån fin liten pepparkaksgubbe!
    kram på dej!

    SvaraRadera
  4. Vi fick inte fota Gabbes tåg, stor besvikelse! Hans första lussetåg.. jaja hoppas att fotoförbudet upphävs nästa år! Hittade en blogg som har samma stil som dig: http://levinda.blogg.se/

    Kram Camilla

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...