22 december 2011

Bästa tösen

Bild: Mor Áugústas Garage
Så här vill jag ha det bakom/bredvid vår kamin.

Jag trodde knappt det var sant när jag kom hem igår.... Maja har städat hela huset!!!!

Alla saker på sin plats, dammsugit, dammtorkat, städat toaletten, ordnat med sofforna, bäddat alla sängar, kliniskt fint på sitt rum plus mycket mer.

Är vi lyckligt lottade som har en sådan fin tös? JAAAAAAAAAAAA!

Tack snälla Maja för att du är just du! Älskar dig mest i världen!

Så var det Vintersolståndet idag. Förstår ni innebörden ;)? Det innebär ju för tusan att det börjar gå mot ljusare tider - hurraaa! Det innebär ju också att det är årets kortaste dag.. Men vd gör det - jag tycker alla dagar är korta - hehe.

Det är inte bara vintersolståndet idag, det är även torsdag. Maja är hos mormor och kommer ikväll. Vi själva ska jobba som vanligt och ikväll ska vi sortera tvätt som ligger (himla kul..) och ta det lite lugnt. All julmat shoppade vi igår och köttbullarna gör vi i morgon. Ja, jag kan nog säga att läget är under kontroll.

Ha en skön dag!
Kram Eva

5 kommentarer:

  1. Härligt!!!
    Här är det också lugnt...sippar på lite glögg, och i morrn ska Janssons frestelse göras.
    GOD JUL!

    SvaraRadera
  2. Underbart!
    God jul! ♥
    Njut och ha en super mysig julafton!
    Kram Maya

    SvaraRadera
  3. Vad skönt att slippa den städningen :). Guld värt! Önskar dig en God Jul..Kram

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...