19 december 2011

4:e advent mm

Igår var jag, mamma, Staffan och Wille på snabbvisit hos Mor Áugústas Garage i Harlösa. Jisses.... Jag blir förblindad när jag kommer dit. Jag kan handla exakt allt i den affären.

Igår hämtade vi även hem granen, som Wille och Maja klädde så fin. Foto på resultatet har jag hemma... gör det ju stor nytta... Det bidde ingen jättestor gran.. Men liten och go!

I lördags var vi på glögg- och pepparkaksprovning hos Mausi & Stefan. Guud så gott och trevligt - tackar för detta!

Då hade värdparet fixat så fin pysselhörna åt barnen.

Maja och Wille dekorerade så här fina pepparkakor. Som nu hänger i julgranen!

4:e advent firade vi in med en lugn och skön frukost - som Maja fixade!
Jag har en riktig liten fixare där hemma. Tycker vi om!


Så går vi in i vecka 51. Det är bara några dagar kvar till julafton. Ingen stress finns det här. Helt underbart. Den mat som hamnade på vår lott ska vi fixa till och så ska vi städa... Blää för att städa, men det behövs. Så denna vecka är ganska så lugn och skön faktiskt.

Ikväll ska Maja "rida-igen" en gång som ridfröken var sjuk. Men det är ikväll redan och i morgon är det sista innebandyträningen för i år. Sedan går Maja på jullov. Hon börjar jullovet med att åka hem till mormor :). Mysigt!

Wille är på sin förskola till och med torsdag, sedan har han också jullov i några veckor.

Själv jobbar jag i mellandagarna men är ledig efter nyår. Undrar om jag får något att göra i mellandagarna, eller om det kanske löser sig så bra att jag hinner rensa undan allt gammalt?! Hoppas det!

Men..............innan jag kan vara lite ledig så är det en helsikes massa som ska hinnas med på jobbet denna veckan. Så det är tur att jag inte behöver stressa på kvällarna också :)

Kram Eva
ps. Jul med Ernst börjar ikväll. Jag missar det, men får kolla på play i kväll. ds

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...