3 november 2011

Vin och fläskfilé


Vissna Pelargoner blev utbytta till fint ljung!
Stort tack mamma!!

Titta så fint det blev - även detta tackar jag mamma och Maja jättemycket för!


Vin och fläskfilé - Jepp, det blir det ikväll :). Varför? Tja... varför inte? Det finns ingen annan anledning mer än att det är gott och så är det trevligt så här mitt i veckan. Till det har vi en god gorgonzolasås - kall och mycket sallad. Det vattnas redan i munnen...*slörp*

Ni gissade rätt, Maja kunde rida igår trots sina köttsår på fingrarna.. Det ska nog mycket till för att hon inte ska rida - men visst kände hon av det. Nu red hon ju inte heller en häst-som-följer-alla-andra, utan en som verkligen har en egen vilja och då får hon kämpa extra och det tar på hela kroppen och även fingrar.. Men Maja var överlycklig för att lektionen hade gått superbra, så här klagades det inte alls.

På vägen hem blev vi omkörda av en civilare. Både dom och en polisbil körde in på vår gata. Kan lova att hjärtat satt i halsgropen. Men, dom körde hem till dom "vanliga". Det händer mycket i vår lilla kommun - rena vilda västern... suck... Jag hade hellre haft "lugna-gatan".

Idag är Maja hos sin farmor och ska stanna där till i morgon. Vilken tur att vi har föräldrar som kan ta hand om våra barn när vi själva måste jobba!

Nu ska jag precis det, fortsätta jobba. Lunchen snart slut..

kram Eva

1 kommentar:

  1. Ja varför inte!! Här blev det ugnspotatis, entrecote, sallad och vin:) Kram

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...