15 november 2011

Tuesday

Svänger mig med lite utrikiska ord...hehe... Jepp, igår glömde jag blogga, eller hann inte - däremot hade jag hela inlägget klart för mig. Men idag är en ny dag ;) - det inlägget är som bortblåst i min hjärna. Har kommit fram till att mitt minne är en färskvara.

Ska jag komma ihåg något MÅSTE jag skriva ner det på en lapp eller i telefonen för att jag överhuvudtaget ska komma ihåg det.
Igår glömde jag min inköpslapp när jag skulle handla. Ibland glimmar det till och jag kommer ihåg allt (jag vet, jag blir själv förvånad ;). Det gjorde jag nog igår, men det kan bero på att jag en gång skrivit ner det. Ja, vem vet.

En sak minns jag: Det var en händelse i helgen. Vi körde förbi en av våra grannar och både jag och Maja fick oss ett gott skratt. Grannmannen stod nämligen och jagade fatt löven i trädet med en räfsa. Jag kan riktigt tänka mig vad han muttrade för sig själv; "Det är IDAG jag räfsar löv, se till att komma ner nu för f-n". Tydligen gjorde dom inte det utan han fick hjälpa till - hehe... det såg väldigt roligt ut i alla fall... Man ska kanske se det själv... för att tycka det är skoj... hehe...


I helgen fick vi uträttat en himla massa bra
saker. Hade mysfredag med Wille själv, då resten av familjen var ute på "galej". I lördags gjorde jag många "måsten" som att plocka fram vantar och mössor och städa under trappen mm och sedan var det en härlig lördagskväll med familjen.

I söndagskväll tog jag två beslut som jag våndats för. Men nu är saken "biff" och jag är nöjd.

Kanske är inte alla i min omgivning lika nöjda - men för en gångs skull har jag, Eva, gjort ett val som gynnar mig o
ch min familj. Hurra för mig!!! Eller hur? Vill tacka Mausi som faktiskt, utan att veta det kanske, hjälpte mig väldigt mycket.

Idag är en ny dag full av möjligheter och då fyller jag den med jobb, innebandy, middagslagning och skolrådsmöte... Kommer jag att somna i soffan som vanligt när jag kommer hem? Ja, troligtvis... Men vad gör det om hundra år?

Kram på dig
Eva

1 kommentar:

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...