29 november 2011

Många bäckar små

Ikea rekommenderar att man ger bort värmeljus i present/julklapp - en mycket trevlig gåva tycker jag som gör av med åtskilliga värmeljus varje kväll :). Jag hade blivit väldigt glad!


Ibland börjar man fundera lite. Framför allt när räkningarna ska betalas.. Någonstans måste kostnaderna kapas tänker jag alltid. Idag har jag därför kapat kostnader för onödigt trädgårdskärl, onödigt mobilabonnemang och minskning av storlek på soptunnan. Inte mycket pengar i det stora hela kanske, men många bäckar små... :)

Jag ska, när jag har lust, skicka en offertförfrågan till olika försäkringsbolag för att se om jag får det billigare hos någon annan. Vilket försäkringsbolag rekommenderar du?

Nöjd blir jag i alla fall när jag lyckas hitta "kapningar" =)

Idag har vi fått på vinterdäcken och ikväll är det innebandy i vanlig ordning. Det är en helt vanlig tisdag och det är jätteskönt. En vanlig kväll innebär också Äntligen Hemma. Skönt att ingen hockey eller fotboll stör ;)

Kram Eva

3 kommentarer:

  1. Ja räkningar är inte kul, bilförsäkringar är en hel djungel också.
    Ja värmeljus går de åt en hel del, måste bunkra upp till jul.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vi har länsförsäkringar och numera också bankkunder där! Vi är nöjda med dem!
    Värmeljus var det enda juliga jag hittade på ikea idag! Kram

    SvaraRadera
  3. Men oj, vilken underbar header du har! Den gör en glad:D

    Ja dessa värmeljus går åt som "smör i solsken" just nu.

    Det där med att skicka offerter borde man absolut göra, men det är ju sååå tråkigt MEN skulle vara bra.

    Kram
    Eva

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...