9 november 2011


Inte så himla många löv kvar på detta träd jag fotade under min promenad på lunchen.


Det är faktiskt skönt med höst. Så länge det håller sig torrt och fint och löven är färgsprakande så njuter jag. Nu under lunchen har jag hunnit med en rask promenad och det var verkligen uppfriskande. Framför allt om man jämför med att jag sitter med nedrullade persienner och tittar på en datorskärm hela dagarna. Jag måste försöka få in mina lunchpromenader i schemat igen. Det är värt mycket att komma ut en stund och få lite ljus i ögonen.

Kan ju vara det som saknas (ljuset alltså) och som gör att jag är så himla trött hela tiden?!

Idag är det onsdag med teori och ridning på schemat. När jag sedan kommer hem ska jag minsann inte göra kungens sk-t. Den enda ansträngningen jag kan tänka mig är att lägga mig på min nyinköpta spikmatta =). Den köpte jag för två veckor sedan och har provat en gång... Det är för dåligt. Jag är för kass som inte tar mig tid till det. Måste lära mig att prioritera om känner jag. Staffan behöver också prova den. Kanske den gör så att man blir piggare? Jag försöker med alla genvägar, hehe..


Igår köpte Staffan tidningen Lantliv till mig - jippey! Men när jag äntligen var klar med den förbaskade tvätt- och strykhögen så tog det två sidor i tidningen och sedan somnade jag.....

Men jag blev i alla fall klar med tvätten... ;)

Keep smiling!
Kram Eva



5 kommentarer:

  1. Hoppas nu bara snön väntar på sig en månad till :)

    Har aldrig provat spikmatta, har tänkte flera ggr men ej blivit av.

    Denna årstid är man en trötter!
    kramis

    SvaraRadera
  2. Då får du läsa vidare nu då :)))
    Hoppas du hade en skön dag och kunde motstå frestelsen av choklad :)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Nu har du ju det bästa kvar:) Kram

    SvaraRadera
  4. Vilket häftigt träd! ja, hösten kan vara fin,med blå himmel och färgsprakande träd!

    Alla är nog mer eller mindre trötta så här års. Jag rekommenderar VARMT att du provar spikmattan,den gör mej väldigt lugn och trött...
    KRAM!

    SvaraRadera
  5. Hösten har ju känts ganska skön och lätt hittills...

    Skönt att komma ut och få lite luft...

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...