28 november 2011

Håll i hatten


Så här blev vår adventsljusstake i år.


Ja jösses vad det blåste igår och inatt - herregud... Vi var ute under eftermiddagen för att "förankra" eventuella saker som skulle kunna flyga iväg. Men inte fasiken trodde vi att stormen skulle försöka välta Majas fina växthus..... Men, vi hann..

För helt plötsligt kom ett stort plastunderlägg kanande på uppfarten (så pass att Staffan la märke till det) Det är ett sådant stort golvskydd man köper på IKEA. Jag var övertygad om att jag hade låst fast det i hörnan vid planket. Men ack nej. Så då går Staffan och Maja ut för att ta in underlägget och går samtidigt till baksidan för att "kolla läget". Precis då är växthuset på väg att tippa, men Staffan hinner fram som tur är..

Så vi satte en stor stege som stötta, då växthuset är fast i planket mot uteplatsen (det var planket som var på väg att ge med sig.. det är inte det vi har byggt ;)...) och så satte vi en stor rutschkana mellan. Så det stod stadigt :)


Tänk så tråkigt om det hade vält....

I natt sov jag och Maja på bottenvåningen. Jag klarar inte ligga där uppe vid fönsterna där det låter som allra värst. Jag somnar inte utan tänker "hemska tankar om vad som kan hända". Maja är väl lite likadan, eller så tyckte hon det bara var mysigt :) Men, det känns ju i kroppen idag att jag legat på soffan hela natten... Till Maja hade jag bäddat med madrass. Man kan ju fråga sig varför jag inte gjorde det till mig själv också?

Idag slutar jag tidigare. Jag ska köra och hämta Maja för att sedan hämta lille Laban som ska bli kastrerad, vaccinerad och öronmärkt idag. Naw... lillemannen. Under dom två timmarna som det tar, innan vi får hämta hem honom, så går vi och shoppar jag och Maja och fikar lite. Mysigt!

Så det är vad som står på agendan idag. Vad har ni för er - blåste ni bort igår?

Kram Eva

5 kommentarer:

  1. Hu vad blåigt ni haft. Hos oss var det ganska OK, men vi fick första snön för året igår.

    I luften har det skumpat rätt bra!

    SvaraRadera
  2. Gu, vad fin adventstaken blev !
    Skönt att stormen bedarrat nu och ni slipper ifrån det.
    Vi slapp det helt, tack och lov.

    ha en forstatt skön kväll.
    kram!

    SvaraRadera
  3. Visst blåste det på oss men inte som i södra delarna! Tur ni klarade huset och att ni själva inte kom till skada! Verkligen fin stake:) Kram

    SvaraRadera
  4. Jättefin stake indeed! Här blåste inte så mycket. Vi är inte så vana vid stormar i Stockholmstrakten. Men vi hade ju Gudrun, hon släntrade runt här och rev ner träd mm. Jag var övertygad om att fönstren skulle tryckas in...mycket obehagligt. Vem är Laban? Ingen son hoppas jag?...arma unge i så fall ;D. Ha det...kram

    SvaraRadera
  5. Hehehe, Laban är vår lilla svarta katt. Han är fortfarande helt groggy och snurrig och ligger på toa för att inte skada sig.

    Kram

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...