25 november 2011

Fredag

Titta vad jag har fått på mitt skrivbord på jobbet - Fint va?


Fredag, äntligen. Är faktiskt ganska trött, men jag ser väldigt mycket fram emot denna helg. En helg som inte är fullbokad. Härligt! Ikväll är det därför helt vanlig fredagsmys!

Tänkte dela med mig av två tips till inför julen, om ni orkar läsa... Kanske det passar någon.

Tips 3: Delegera....... Varför ska du göra allt? Om alla göra lite, så kan alla njuta mycket :)

Tips 4: Knytjulbord. Jag är ju lite av en kontrollfreak, så jag har ju påbörjat ytterligare en av alla mina tusen listor som skvalpar överallt. En lista på vad vi vill ha på julbordet och allt där delas upp på gästerna. Vill man komma dagen innan och lämna maten/drycken så är det ju jätteskönt för både gäst och värdinna. Allt samlat på ett ställe!

Ah fasiken, jag slänger in två tips till:

Tips 5: Bestäm en dag där du handlar alla julklappar! Se till att vara väl förberedd med lista (trodde ni något annat?!) på vad du ska handla, till vem, vad det kostar, var du ska handla. det. Gör det till en rolig dag med maken (eller vem du väljer). Vi har bokat en heldag - det är skitmysigt. Man passar på att äta god lunch och umgås med varandra (därför viktigt vem du väljer hehe -)

Tips 6: När ni nu handlar alla julklappar - be dom packa in det i affären (om du nu inte finner själva inpackningen tilltalande!) Men glöm inte etiketter eller penna att notera till vem julklappen är. Om ni inte gillar överraskningar alltså - hehe.

Nä, nu ska jag jobba lite till och sedan bär det av hemåt byn för att hämta upp lilleman.

Trevlig fredag!
Kram Eva

2 kommentarer:

  1. Ville bara önska dig en trevlig helg....:) Kramiz..:)

    SvaraRadera
  2. Oj så mycket tips!
    Jo,det där med att butiken ska slå in klapparna är perfekt! Så man slipper fixa hemma :)

    Brukar oxå boka in en dag med maken och handla julklappar...men borde bli bättre med färdiga julklappslistor!

    Tack för tips! och ha en mysig helg :)

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...