2 november 2011

En ny dag

Så var det mitten på novemberlovsveckan. Maja skulle varit hemma själv idag, men ville verkligen inte detta, utan Staffan fick skjutsa in henne till mormor igår kväll igen.. Därför är Maja hos mormor och kommer förhoppningsvis ut till ridningen i eftermiddag. Jag skriver så för när hon red i söndags så glömde hon sina vantar och fick då köttsår vid båda ringfingrarna... Så det är alltså inte säkert att hon kan hålla i tyglarna.. Det visar sig.

Nu kommer Maja nog aldrig att rida utan vantar igen :(. Ibland måste man lära sig den hårda skolan...


Här har vi Wille-man utanför sin förskola i morse!

Skönt att han trivs så bra och längtar varje dag!
Se så ljust och fint det var 07.20. Passade därför på att ta foto :)


Jag önskar att jag hade mer fritid.. Jag får inte timmarna att räcka till. Jag vet, jag är inte ensam. Men ibland så retar det mig något oerhört. Jag skulle dock kunna nöja mig med att bli rik - för då kan jag gå ner mer i tid + att jag kan köpa en massa tjänster till sådant jag tycker är as-tråkigt.

Just nu skulle jag vilja hjälpa Maja i hennes rum. Alla i familjen vet att hon inte är nöjd med hur det ser ut. Just nu är hon inte nöjd i alla fall, men hon var det för någon vecka sedan... Kanske är hon nöjd ikväll, man vet aldrig ;). I alla fall skulle vi behöva rensa en massa och kasta en massa - men det hinner man ju inte en vanlig vardagskväll...

Hur får ni tiden att räcka till?

Kram Eva

3 kommentarer:

  1. Mycket jag skulle vilja göra om jag hade pengar :)
    Fast pengar är inte!!

    Tror inte Maya vill rida idag :)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Nu när barnen är vuxna har ett nytt liv öppnat sig!
    ..Och jag skulle inte hinna med mina göromål om jag inte jobbade natt!

    Tips är att inte ha för många måsten varje dag! Försök att Fånga Dagen, jag vet ,inte lätt....
    Kram!

    SvaraRadera
  3. man ska lära sig av sina misstag ;)

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...