17 oktober 2011

Måndag - foton

Jösses, mycket har blivit gjort helgen som gått och det har faktiskt varit roliga saker.

Kalas, fredagsmys, bandymatch (vinst 5-2) loppis, städning av hus, restaurangbesök på Mi&Ni (jättegott!), fönsterputsning av samtliga fönster både inne och ute (vad säger ni om det då??), shopping med Madde & Li hela söndagen och slutligen så gjorde vi klart nästan hela planket. Oturligt nog så fattas vi några meter brädor...

Frågan är då; kommer planket att bli klart innan vintern?



I fredags bakade jag och barnen på vår "fredagsaktivitet".. Jag vet, det är helt chockerande att jag överhuvudtaget kan.. Vi bakade en äpplepaj med smuldeg. Blev jättegod.

I förra veckan var Wille på utflykt. Ett besök i Lunds Domkyrka och så hälsade dom på Jätten Finn. Det har gjort intryck, för han berättade hela historien om och om igen!

En liten ryggsäck med fika hade han med sig.

Maja poserar i nya kläder!

Maja fick välja nya kläder till kalaset i fredags. Hon valde en jättefin grå kofta med leggings och linne. Fräckt tyckte vi - och Maja susade iväg till kompisen på sin "spark". Efter en minut ringde hon och hade trillat... Lilltösen (inte så liten längre) hade ramlat och slagit hål på byxorna och var jätteledsen. Jag tyckte mest det var tur att hon inte slagit i huvudet. Mormor fanns på plats och sydde snabbt ihop hålet igen och Maja kunde sticka iväg på kalas. Dock gåendes...

Nu är en ny vecka och med den väntas också trevligheter. Som vanligt fullt av aktiviteter på kvällarna. Vi anordnar klassdisco på fredag, jag ska på "inredningstripp" med Eva & Madde på lördag (Vi ska bland annat besöka "Mor Augustas Garage" ) - underbart kul.
På kvällen kommer kära Mausi & Stefan med barnen och vi ska ha lördagsmys. Söndagen innebär match och stallet.
Tja... det händer som alltid mycket hos familjen Angel.

Vad har ni gjort och vad ska ni göra?
Kram Eva


4 kommentarer:

  1. Jag tror jag måste vila efter allt det där!;)
    Skynda er att köpa fler brädor!! Kram

    SvaraRadera
  2. Åhh, jisses vad Maja blivit stor, ser så mycket äldre ut bara på en kort tid :S ... barnen växer i från oss..och om oss...
    Kram

    SvaraRadera
  3. Puh...hoppas du hinner vila liite i veckan :)
    Men visst känner jag igen mej,alltid fullt upp-trots att mina barn nu är stora!

    SvaraRadera
  4. Oj vilken helg :))

    Jag var på ladies night i fredags... nej, not my cup of tea!
    I lördags gosade jag med bebis, man och drack champagne. I maklig takt och lugn och ro. (bebisen är inte min men mannen är)
    Söndagen handlade om drömmar. (var på lägenhetsvisningar)
    Veckan handlar om att fortsätta kurera och ta det väääldigt lugnt! Och träna!
    OCh titta in här då och då!

    Kram och hälsa de fina stoora barnen!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...