27 oktober 2011

inte som planerat

Här sitter jag, i soffan hemma och bloggar och samtidigt tittar jag på "En plats på landet". Handlar om familjer som söker bostäder ute på den engelska landsbygden. Mysigt program! Bredvid mig ligger Wille med hög feber...

Vi börjar från början.

Jag började min morgon med ett nervöst besök hos gyn (alla manliga läsare om jag har några sådana, detta är inget för er!) för att ta bort befintlig spiral och sätta dit en ny. Eh.... AJ det gör infernaliskt ont - i alla fall på mig.

Hade preppat mig med två alvedon, men det hjälpte inte mycket (å andra sidan vet jag ju inte det, för jag vet ju inte hur det hade känts utan alvedonen...). Ont gjorde det i alla fall och smärtan har inte riktigt gått över än. Men, nu behöver jag inte genomgå detta på 5 år.

Tillbaka till jobbet och försökte koncentrera mig. Var väl inte så där jättesugen på att prata med kunderna, men det gick bra ändå.

Under lunchen ringer det sedan från Willes förskola och därmed fick jag köra hem och hämta lilleman. Han hade jätteont i huvudet och var jätteledsen :(. Min lille påg!

Igår var min lille påg på 5-års kontroll (Fick ett stort OK i rumpan) och fick vaccination. Så troligtvis är det den som spökar.


Så nu ligger vi två stycken här hemma och har ont. Är det inte synd om oss så säg?

Återkommer med status!
Kram Eva


2 kommentarer:

  1. Klart det är synd om er! Jätte kram!

    SvaraRadera
  2. Ajajaj! jag vet vad du menar-spiralinsättning är inte kul! jag som också har utfört detta på andra ,och tyckt synd om dem!!
    För det gör ont! Men det är ju ett himla bra preventivmedel,och som tur är så behöver man inte göra det så ofta! Tips nästa gång (och för i natt?)- ta BÅDE Ipren maxdos 400mg OCH 2 Alvedon, det hjälper bättre mot smärtan!!

    Krya nu på er båda två!!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...