12 oktober 2011

Huvudet

På något sätt så inspirerar denna bild mig väldigt mycket.
Kalt, rått och ändå varmt. En skön blandning!
Bild från skönahem.com





Alltså, om jag hade kunnat så hade jag tagit bort mitt huvud idag och lämnat in det för renovering... Jag har en sådan gräslig huvudvärk att jag inte kan blinka utan att det gör ont. Varför kan man fråga sig?

Jag har stretchat (har alltid behov av det, född med korta muskler? Eller?) jag dricker rikligt med vatten, jag vilar mig och jag tar värktabletter.... Inget har hjälpt.

Det blir ett test om några timmar. Då ska vi se om jag är redo för jobbet i morgon. Testet består i att jag kör till stallet och är teorifröken och kollar in Majas ridning. Klarar jag det, så klarar jag jobba i morgon.

Jag tycker bättre om att vara på jobbet än hemma (det blir billigare...) och inte kunna göra något ändå. Ögonen och tankarna fungerar ju utan problem, men det ställer ju också till det... Då kommer jag på en massa konstiga tankar om renovering och möblera om med mera.. Inte bra och framför allt inte billigt... :(. Tror även Staffan blir glad om jag jobbar i morgon oavsett huvudvärk *hehe*.

Igår fick vi i familjen ett erbjudande/fråga. Något som är väldigt roligt, mysigt, varmt och härligt. Dock är inget klart så jag vill inte skriva vad det är.. störigt va? Men om allt faller sig rätt så kan jag berätta det snart.

Maja har kommit hem så vi tog en "klo-klippnings-stund". Katternas klor är klippta och borstade. Ah, så fina.

Åter till ryggläge.
Kram Eva


Bjuder er på ett klipp ur min favoritserie! Vassegoa!




3 kommentarer:

  1. Usch sååå trist att inte huvudvärken släpper!!!:( Hoppas den ger med sig snart...Kramiz:)

    SvaraRadera
  2. Hoppas att du och ditt huvud känner er bättre nu!! Kram

    SvaraRadera
  3. usch,,,huvudvärk är sååå jobbigt,Inget fungerar när man har det.Man blir lättstött,orkar inte prata,orkar inte göra ngt...Man vill bara sova.Jag blir så iaf.Jag åker på det ett par,kanske tre ggr om året och jag fasar över det när jag får det:o(((Ska beställa tid hos läkare tänkte jag för nästa gång det kommer ska jag vara steget före och ha dunderpiller hemma.Inga fjyttiga alvedon.Migran tror jag de heter och de ska vara kanon!!!Micke(Björns bror har migrän och jag fick ett par sådana en gång.Wiiieee...på en stund va allt borta.Ja tack.
    Hopas du mår bättre snart.Kram(och hoppas att Lördan blir bra;o)))

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...