6 oktober 2011

Höst, sms-avisering


En bild hur det ser ut utanför mitt fönster på jobbet. Arla morgonstund.
Känns som höst...




Jag kan tycka om hösten, just för att man kan kura ihop sig under filten i soffan, tända en massa ljus, dricka varmt och gott te och sitta nära sina familjemedlemmar. Ännu lite närmare än i vanliga fall ;) På dagarna när det är strålande sol så är det härligt att se alla vackra färger på löven och det är frisk luft (blev jag för poetisk?)

Det jag inte tycker om med hösten är det alltid blåser så förbannat.. Peruken står ju rakt ut från huvudet och om man för en gångs skull har tvättat (?) håret och fönat och gjort sig fin, så kan man bli lätt irriterad när det slutar med att man ser ut som att man gått direkt från huvudkudden (inklusive att natten varit hård... hehe).

Nu gör jag mig sällan vacker för att gå till jubb, men ändå........

Vet ni, jag älskar sms-aviseringar =) . Utan sms-aviseringar på bokade tider hade jag nog aldrig kommit ihåg saker och ting. I går kväll fick jag en sms-avisering från Majas tandläkare att hon ska vara där idag... Wops, det hade jag helt förträngt... Men, det är det ju ingen som behöver veta - utan det kan ju faktiskt se ut som att jag är en "redig" mamma som har koll på allt.

Det kan ju verka bra utåt.. ;)

Med andra ord slutar jag 13.30 idag och tar resten av dagen ledigt från detta arbete.
Nu är min fikapaus slut - ha en skön torsdag - det är Robinson ikväll - hurra!

Kram Eva


3 kommentarer:

  1. Visst kan det vara lite med hösten... Smart med ny teknik ibland! Det kan vara mkt bra med den...

    Ha en mysig dag! jag ska också kolla Robinson.

    SvaraRadera
  2. Åhh va trist väder, de kommer nog hit under dagen :(
    Gillar också sms :)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Javisst är det bra med sms! Gillar mycket :)
    Men regiga höstdagar gillar jag inte...

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...