24 oktober 2011

Helg


Fredagens kväll spenderade vi i Smedjan hemmavid. Där hade vi och tre andra familjer i Majas klass anordnat ett klassdisco. (Se foton i förra inlägget eller klicka på länken) Himla trevligt och alla tjejer och killar hade superroligt (sa dom i alla fall) och dansade lite mellan varven. Första riktiga discot är ju lite speciellt. Alla är så finklädda och blyga och väldigt rädda för att göra bort sig på dansgolvet. (det ändras ju drastiskt när man blir äldre... hehe....) Men vi körde med lite tävlingar och mjukade upp allt och jorå, det blev en och annan "tryckare" innan vi avrundade kvällen.

Med tryckare menar jag då "vi- håller- om- varandra- med- en- armslängds- avstånd- mellan- oss".

Så härliga barn!

Lördagen började jag med en liten inredningstripp tillsammans med väninnan Eva. Vi började hos Mor Áugústas Garage i Harlösa. Du milde! Alla foton här nedan är därifrån. Jag kan åka dit idag igen och sedan kan jag gärna flytta in och bo där. Hela affären är gjord som ett hem, med vardagsrum, kök, arbetsrum, hall och badrum. Så himla finurligt.
Snacka om att få inspiration!!
Dessutom är ju Gúa som äger det - så ootroligt söt och trevlig och välkomnande! Vi blev serverade gott kaffe och kaka och kunde sedan sitta i lugn och ro och bara njuta.

Titta och njut du också!













Efter Harlösa körde vi till Västra Ströö 39 utanför Eslöv. En gammal goding som vi ofta återkommer till. Brukar säga att dom är "hovleverantör" till familjen Angel... :).
Sista "anhalten" körde vi till Boningshuset. Också ett väldigt trevligt ställe - framför allt skulle jag vilja bo i huset.
Men om man läser mina lovord så förstår ni säkert att första stoppet var det absolut bästa denna gång. Tack Eva för trevlig dag och tack Madde för mat och dryck och skjuts!!

På lördagkvällen kom kära Mausi och Stefan med barnen och vi hade en härligt mysig lördagkväll ihop med mycket mat och dryck och prat. Alltid lika trevligt!!

Igår var vi som vanligt i stallet och sedan åkte Maja och Staffan iväg på match i Ängelholm. Vinst med 1-6 - hurra! Undertiden var Wille hemma med mig. Lekte lite med kompis och jag lekte med mina garderober.... ja, lekte och lekte... Jag önskar mig en hel vägg som garderob.. Men då jag inte har det så får jag snällt dela upp kläderna i "vinter" och "sommar".

Därför är nu vinterkläderna på plats i garderoben (både för mig och barnen) och dessutom så skänker jag en hel svart sopsäck med kläder till bättre behövande. Rensa rensa rensa - skönt.

Idag sker det så lite som möjligt efter att jag jobbat. Vi ska bara göra alla "måsten" och sedan ska vi slänga oss på soffan och mysa!

Hoppas ni också har haft en lika inspirerande helg som jag!
Kram Eva

4 kommentarer:

  1. Vilka mysiga bilder och fina prylar!

    SvaraRadera
  2. Åhhh... vilket underbart ställe!

    SvaraRadera
  3. Möblemanget är ditt om du vill ha det!!!!:) Hör av dig om när du vill och kan hämta....Kramiz:)

    SvaraRadera
  4. Kul att följa dig. Du skriver väldigt bra.

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...