7 oktober 2011

Fredag - hurra!


Utanför mitt arbetsfönstret i morse såg det betydligt ljusare ut idag :)


Jepp, det är fredag igen och jag är väldigt glad över att det inte ösregnar utan att man faktiskt kan se en blå himmel mellan molnen.

Nu ska jag snart iväg hem och lägga lite reklamlappar i grannarnas brevlådor. Man måste ju göra reklam för sig när det vankas loppis. Må vädergudarna vara med oss i morgon... Fast vi har ju carport så vi har loppis oavsett väder!

Sedan ska jag hämta hem en av mina guldklimpar och vi ska leka med alla hans nya leksaker han fått - eller om han vill följa med till biblioteket och läsa lite böcker. Vi får se vad lilleman väljer till vår fredagsaktivitet!

Resten av fredagen ska vi lasta ved... för givetvis kommer dom just idag och lastar av det på vår uppfart.... Det gick inte heller att leverera det nästa vecka... Så vi har att göra. Kvällen ska sedan njutas med god mat och gott vin och trevligt sällskap. Kanske man skulle ta och värma upp huset lite med en brasa - den första sedan i vintras? Mmm, ska ta och fundera på det. vi vägrar nämligen sätta på värmen i huset då det är så dyrt... hehe... när men det är väldigt varmt fortfarande. Dock litta kyligt på morgonen, men det bör vi klara oktober ut i alla fall.

I morgon stundar Majas första innebandymatch!
Stanstad - Landskrona
kl- 11.30 i Bråhögshallen.


Välkommen om du har vägarna förbi - själv har jag loppis och kan inte komma..suck..

Önskar dig och de dina en supermysig fredag!
kram Eva



3 kommentarer:

  1. Här skiner solen lite ;)
    Ha en underbar fredag!
    Kram Maya

    SvaraRadera
  2. Ha en skön fredag!!!:)
    Tittar kanske inom på loppisen imorgon....:)Kramiz

    SvaraRadera
  3. Hoppas loppisen gick bra för er i går..;)!!
    Här blir ingen i mer loppis i år, går snart in i högsäsong och prioriterar mina lediga dagar hårt innan dess. Samlar dock loppor på hög för tillfället!!
    Har planerat för en "allmän" loppis i trädgården till våren där man kan hyra bord för en mindre slant och så annonserar vi i Sydis och TA och hoppas på mycket folk. Första helgen i juli blir det "vanliga" Haglösaloppisen också.
    Kram Therese

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...