19 oktober 2011

Fler föreningar som gör så här?


Redhawks i rosa tröjor
Publicerad den 14 oktober 2011 klockan 11:32 av Kent Jönsson i Sydsvenskan.


På onsdag kommer Södertälje på besök i Arenan. Malmö Redhawks ska då visa sitt stöd för Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj. – Våra spelare ska en unikt designad dräkt. Vi ska spela i rosa och ha Rosa Bandet-loggan på dräkten. Sedan ska tröjorna auktioneras ut på vår hemsida. Vi kommer att sälja rosa band i Arenan, vi har tagit fram speciella supporterprylar. Överskottet ska gå till Cancerfonden och det gäller även för våra 50/50-lotter, säger Anders Olson, vd i Malmö Redhawks. När Anders Olson var klubbchef för Servette-Genève höll han i liknande arrangemang. – Hoppas att publiken strömmar till och klär sig i rosa här också. Vi vill visa att vi är mer än en hockeyklubb, säger Anders Olson. Förhoppningarna om en stor publiktillströmning verkar slå in. Uppemot 7000 biljetter är sålda. – Vi har öppnat övre etaget i Arenan, gränsen för det går vid 6600 åskådare, säger Anders Olson.
------------------------

Jag är väldigt glad och nöjd över "mitt" Skånelag!

Kram Eva

2 kommentarer:

  1. De behövs verkligen insamling till detta!!
    Va stort de har blivit, rean en rosa månad liksom.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vårt basketlag spelar Boobgame i tisdags till förmån för bröstcancerföreningen.De hade också samarbete med scandinavian cougars med en stor loppis helgen före. Boob market.

    Trevlig helg!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...