12 september 2011

Wops redan måndag igen

Igår var vi iväg för att låta barnen handla för sina presentkort dom fick i julklapp....jo, ni läste rätt. Jisses... Men vi hade glömt dom, men så hittade jag korten igår och för att förgylla en helt vanlig söndag körde vi iväg. Konstigt det här med hur man som barn väljer. Har det med ålder och kön att göra? Jo, det har det ju så klart. Men ändå..


Maja hon valde innebandy-strumpor och innebandyshorts och Wille valde en leksaks k-pist (som han just nu sover ihop med...). Men, båda barnen var lyriska och därmed även föräldrarna =). En rolig tripp till affären för en gångs skull.


Igår var jag och Maja i stallet som vanligt. Först var det "vanlig" sköthäst. Sen var det bokat en privatlektion för Hanna på Peter Pan. Åh, så duktig Hanna är. Maja ville öva på "sitsen" och bara genom en enkel (men ack så svår) ändring med benen så var förändringen jättestor. Ny privatlektion skall bokas inom kort. Det är värt varenda krona. Under tiden Maja skrittade av hästen så öppnade sig himlen.....eh..... jag hann inte reagera - men herreguuuud vad det regnade. Precis lagom till att jag tagit in den andra hästen som Maja skulle rida, och jag hann möta upp Maja på gårdsplanen - så var det som att blixten och åskan "slog ner" i stallet.


Jag lovar, det är tur man kan "hålla igen".....hehehehe...... Annars hade det kanske kommit något i byxan... Jisses vad vi hoppade till och blev rädda.... Klibbigt och rääligt väder, men tillslut kom solen igen och Maja kunde rida nästa häst, Oliver.




Tack Mausi & Stefan för trevlig kräftskiva i lördags. Vi fick ju plats hur bra som helst! Med andra ord så är det nog snart likabra att boka in nästa träff. Får ju inte dröja för länge mellan gångerna.




Ha en skön kväll!
Kram Eva

1 kommentar:

  1. Tur att inte presentkorten hade löpt ut! Julklappar, ja snart är det dags igen... Kram

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...