1 augusti 2011

Vecka 4



Ett kök i krispigt vitt!! Fräscht!
bild från skönahem.se




Idag går jag på min fjärde semestervecka. Samtidigt börjar min kära Staffan att jobba idag efter sin semester. Känns lite tråkigt att denna sommarens "tillsammans-semester" är över redan. Nu får vi försöka njuta av kvällarna tillsammans. Man kan ju alltid hoppas att det blir flera stycken ljumma kvällar framöver. Under vår semester har det mest regnat på kvällarna. Vi har suttit ute en endaste kväll tillsammans. Det får bli ändring på det nu!

Igår motionerade jag. Först en joggingtur30 minuter. Kom 3,7 km på den tiden. Mitt mål under hösten är att springa 5 km vid varje tillfälle. Har inte hittat en exemplarisk väg än, men jag letar. Förhoppningsvis så håller benhinnorna. Fick lite känningar i går igen. Ska ta och investera i nya skor.


Efter joggingturen så städade jag och Staffan i 5 timmar............................. Jo, du läste rätt. I 5 timmar städade vi här hemma. Nu är det rent! Känns bra att städa för vår egen skull - oftast brukar det vara för att vi ska ha gäster. Men inte denna gång.


Vi fick otroligt bra hjälp med trädgården av min kära mamma som kom ut. Hon rensade och fixade och donade med alla blommor och trädgårdslandet - STORT TACK MAMMA!


På kvällen grillade vi en härlig ytterfilé och baconlindade sparrisar - mums! Tog en stark kopp kaffe efter det och sedan cyklade jag och Maja en runda på 45 minuter.


Efter en dusch somnade jag sött i soffan :)

Jag ska ladda upp lite foton på vårt nya snygga skåp som vi har köpt - jag gör det från min telefon under dagen. Vi är supernöjda och jag kan bara stå och njuta av utsikten när jag tittar på det. Det kändes i hela hjärtat att det var rätt.

Kram till er alla

Eva

2 kommentarer:

  1. Ska bli spännande med att få se skåpet!
    Härligt att känna att det är rent och fint!
    Ha en fin dag i morgon!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Det är så kul när det är fint hemma...så länge det varar! Vi väntar besök någon helg här framöver så då får det bli stortag här med! Visst är det skönt att kunna sitta ute om kvällarna och låtsas att man fortfarande har semester...men nu blir det varvat med motion:) Kramar

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...