14 augusti 2011

Nej, ingen ångest =)

Den dagen vi renoverar badrummet på ovanvåningen och räddar huset från det sista 70-talet så vill jag ha ett badkar på tassar och ljuskrona i taket =)

bild lånat från skönahem.se


Faktiskt, jag har ingen arbetsångest. Fast jag har varit ledig i 5 veckor (eh... var tog dom vägen?) så är det ganska lugnt på ångestfronten. Det är ju inte lönt att fördärva söndagen. Vi har haft en bra semester och så klart kommer fler bilder från denna sommar.


Idag började vi morgonen med en stark kopp kaffe och sedan cyklade vi hela familjen vår motionsmil. På vägen hem köpte vi nybakade bullar till frukosten =). En lång och härlig frukost tillsammans och läsning av morgontidningen och sedan på med handskarna! Vi tog bort alla buskar in till grannen. Vi har ju ett plank till att fixa och nu är det på gång. Dessutom var vi tre vändor till tippen också och blev av med skiten. Efter trädgårdsarbetet så gjorde vi en grovstädning inomhus och förberedde för dagis- och arbetstider.


Maja blev hämtad av sin mormor - sista veckan på sommarlovet inleds i morgon och Maja ska vara hos sin mormor =). Skönt för henne att slippa vara själv hemma.


Nu ska jag, efter min kvälls-powerwalk, krypa upp i soffan och läsa min nyinköpta tidning "Allt i Hemmet" och luta huvudet tillbaka. Om jag somnar så gör det inget.


Kram Eva

ps. Är så himla glad för att "försvunna Jenny" från Malmö är återfunnen och dessutom välbehållen. Det är vi ju inte bortskämda med.. ds

1 kommentar:

  1. Härligt att höra att du är nöjd! Njuta kan man göra även fast man jobbar, inte på samma sätt men ändå! Hoppas det blir en bra start på jobbet! Kram

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...