17 augusti 2011

DK nr. 3 -


Fortsätter med bilder från Danmark

Här i detta lilla söta hus bodde vi i.

Sköna solstolar =)

Vårt hus var det sista på gatan, sedan kom strandområdet.
Superfin utsikt!

Wille på vår uteplats. Här spelade vi både fotboll och "tennis"

Mammas rygg, när vi går ner mot hamnen.

Här svänger vi av för att gå och käka fisk.
Man kan skymta hamninloppet i vänster kant.


Jepp, jag saknar redan Danmark. Som vanligt när vi börjat jobba funderar man på om vi ska ta och köra över någon gång i höst eller runt jul. Vi får väl fundera vidare. Detta är ju ett typiskt sommarställe, så det är inte lika roligt om det är dåligt väder. Nja, vi får nog vänta till nästa år när vi åker tillbaka. Hur länge vi stannar då, det beror på plånboken!

Tre mornar har nu Wille varit ledsen när jag lämnat honom på dagis. Usch så himla jobbigt det är. Jag vet att han älskar sina fröknar och sitt "jobb" som han kallar det. Han kan inte komma iväg tidigt nog på morgonen, men sedan får han ett bakslag när vi kommer dit. Plus att han i någon timme "kommer på det igen" och blir lite ledsen från och till...
Det gör så ont i hjärtat...

Idag börjar Majas ridning och jag som teorifröken. Dock är jag bara teorifröken för Majas grupp denna termin. Hinner ju liksom inte mer med tanke på att jag jobbar fulla onsdagar.
Ska blir roligt!

Ha en skön onsdag!
Kram Eva
ps. Det gör alltså inget om ni kommenterar mina inlägg - alltid roligt att veta vem som hälsat på! ds

4 kommentarer:

  1. Vad mysigt det ser ut! Vi har varit till Danmark på vintern runt nyår, tre gånger! Det var grått och kallt men vi hade det mysigt tillsammans med ett par vänner!
    Inte kul med gråtande barn men det går över... Kramar

    SvaraRadera
  2. Har varit i Danmark 2ggr och de var så fint där, vi hade hus vid havet men de var braaa.
    Jag var på joobresa men de gjorde inget för jag hade chans o njuta ändå :)
    Kram

    PS: hoppas de blir bättre snart, gillade inte heller detta när man skulle lämna gråtande barn :(

    SvaraRadera
  3. Usch ja...så många morgnar jag lämnat Olle på dagis och han har gråtit. Men det har tydligen gått över fort och frågade man honom vad han gjort på dagis så blev svaret: Lekt och haft skoj!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  4. Vad härligt det ser - vilket kanonläge på huset! Jag förstår om du längtar tillbaka!

    Vad jobbigt det är när man ska lämna ledsna barn på dagis - vi hade det likadant med dottern. Jag grät själv när jag gick till jobbet...

    SvaraRadera

Tack för din kommentar - det är jätteroligt att läsa!
Kom gärna förbi fler gånger och passa på att skriva en liten kommentar då också :).

Varma kramar från Eva

Bästa dagen

  Idag är bästa dagen på veckan! Jag gillar verkligen fredagar 💕Själv känner jag mig alltid mycket gladare och det tycker jag gäller alla a...